Cerazette
Någon här som ätit Cerazette? Har ätit dem i ett år nu och inte haft någon mens under hela tiden. Slutade för två veckor sedan och den har inte kommit tillbaka än. Hur lång tid har det dröjt för er?
Någon här som ätit Cerazette? Har ätit dem i ett år nu och inte haft någon mens under hela tiden. Slutade för två veckor sedan och den har inte kommit tillbaka än. Hur lång tid har det dröjt för er?
hmm.. jag slutade igår.. blöder iaf. har bara ätit dem 2 månader, inte nöjd, jättefinnig, hoppas de försvinner innan bröllopet om 4 veckor.
Jag åt cerazette under typ lite över ett år, tror jag slutade för drygt 1½ år sedan. Hm, jag tror inte det dröjde så länge tills jag fick mens, nån månad kanske eller två? Den kommer nog ska du se :)
/// Anna
hej! jag har ätit dom slutade med dom för drygt en månad sen men har fortfarande inte fått mensen. Jag slutade med dom för några år sen oxå och då dröjde det kanske 2 månader,pratade med barnmorskan då för jag blev orolig men det var helt normalt sa hon.
fast jag är glad så länge jag slipper den faktsikt
Jag har ätit i 4 månader och det har varit lite konsigt, första två månaderna ingen mens alls :) tredje månaden som vanligt denna månad mens två gånger :( en vecka emellan. Inte!nöjd heller. Upplerver mig oxå lite finnigare, överväger att prata med barnmorskan. Var ju dock tvungen att byta pga högt blodtryck. Men jag vill inte vara finnig på bröllopet i oktober.
Jag har glömt någon tablett ibland och då har jag fått en liten blödning nästan direkt. (har ingen mens annars med cerazette)Jag äter sista kartan nu sen ska jag sluta så jag kan återkomma senare och berätta hur det gick för mig.
Grejen är ju att jag har haft mensvärk och kännt mig uppsvullen i magen i över en vecka men inget händer. Ringde barnmorskan idag och hon sa att det är normalt, precis som de alltid säger.. Är ju bara så jobbigt att gå omkring och känna sig så här! Blir ju så trött och nedstämd. Hoppas den kommer igång snart! Tack för era svar.
Jag har ätit Cerazette i 3 år och har inte haft mens de senaste 2½ åren, hur skönt som helst :) Först hade jag också lite problem med finnar och sånt, men nu har jag inga problem alls och framförallt försvann min huvudvärk som jag hade stadigt 4 dgr varje månad förut.
Efter bröllopsresan tänkte jag också sluta och jag är lite orolig, jag har ätit p-piller oavbrutet sedan jag var 18 år, det är 13 år nu... men de säger ju att det inte är någon fara, så jag litar väl på det!
Ge inte upp för snabbt, det där med finnarna går över sen, efter det är det hur skönt som helst att slippa mens :)
Jag slutade med cerazette för några dagar sedan också och fick mens andra dagen efter jag slutat.
Jo men jag vill inte gifta mig finnig..
Waersta: Jag förstår dig :)