• La chica fresa

trött på föräldrarna

vet inte om jag tolkar fel, är super känslig , nojig osv men fyra dagar kvar till bröllopet börjar jag bli riktigt trött på mina föräldrar. Hur ser ni på följande situationer?
    1. Jag frågade om dom kunde tänka sig städa i festlokalen dagen efter. Svar: Ja jooo men kommer ni då och tar hand om barnen. Man får tänka att det är några timmars jobb. Jag hade önskat att mamma svarat. Ja visst gör vi det tänk inte på det. Barnen får hänga med och roa sig bäst dom kan under tiden.
    2. Mamma visade mig några klänningar som hon undrade kunde passa. Jag hade önskat att hon sagt. Oh vad roligt då ska jag gå och köpa mig något nytt.
    3. Vi hade tänkt att vi skulle komma och bo hos dom på onsdag kväll för att vara på plats på torsdag morgon för dukning och för att skriva ut festhäften på deras skrivare + allt annat. Men pappa sa att det räcker om vi kommer på torsdag för utskriftens skull. (pappa har dock köpt bläck)
    4.Vi har varit på besök några gånger för att inventera i lokalen. Mamma har prioriterat hela sin tid med barnen och gått och lagt sig kl 21 med dom. Sen förra veckan sa haon att vi inte hunnit prata.....?!?
    5. Nu har jag bestämt att vi kör racet utan att be om deras hjälp. Men jag kan ana att mamma är besviken på att inte få vara delaktig på samma gång. Jag har tänkt att säga att det enda ni behöver bry er om är att komma på vår fest och ha riktigt roligt!!

• Svar på tråden trött på föräldrarna
  • Garonne

Liiite känslig tycker jag nog att du är... Dom är ju i alla fall intresserade som det låter! Jag hade nog iofs blivit lite besviken om min mamma hade rotat fram något gammalt ur garderoben till bröllopet, men jag hade nog förträngt det.

• Zozo

Nja jag förstar inte riktigt din reaktion. de hjälper ju till och din mamma vill vara fin. Inte maste hon köpa ngt nytt om hon inte vill!

• Aleta

Lite känslig, jag tror att allt löser sig med lite bättre kommunikation. Jag vet att det kan vara svårt att få saker sagt med mammor.

Jag skulle inte vilja städa och passa barn samtidigt.

Bra att hon tar en klänning som hon redan har, tänk på miljön för guds skull! Såg ni inte Planeten på TV igår? Varför konsumera i onödan, vill vi att våra barnbarn ska ha en planet att bo på eller?

• Aleta

Förlåt, ville inte vara grinig TS, men jag är upprörd och stressad idag över hur miljösituationen ser ut.

Prata med din mamma, jag tycker att de verkar snälla och hjälpsamma.

• La chica fresa

tack alla!

Hmm håller med om att kommunikationen inte alltid är den bästa. Vilket har sina orsaker därför blir det nog så här från båda hållen.

• Zozo

Ta en liten paus och ta det lugnt. Prata sedan med föräldrarna om det du kan ändra pa. Tex att din pappa sa att ni inte behöver komma förrän pa torsdagen betyder ju kanske inte att ni inte FAR komma pa onsdagen. Han kanske ville vara snäll och ordna sa ni fick mer tid för er själva eller nat.

Lycka till!

• La chica fresa

jag får erkänna att jag är rätt så spidad nu pendlar mella effektivitet och apati.....pirrig och nervösss

• grabbarna

ja lite känslig är du nog framförallt över att din mamma inte köper nåt nytt, jag bryr mig överhuvudtaget inte vad mamma el pappa har på sig huvudsaken att dom kommer.

ang städa lokalen hade jag nog tänkt som dig däremot

• Sanfor

Tycker nog du är känslig..

1. Bara fyra dagar kvar och ni har inte styrt upp städningen? Borde ha tänkts på tidigare tycker jag. Svårt att både vara barnvakt OCH städhjälp

2. Hon är ju intresserad och vill ha din åsikt. Varför måste det nödvändigtvis vara något nytt?

3. Istället för att ta illa upp, prata med de hur mkt ni har att göra och hur lång tid olika saker tar. Så kanske ni kommer fram till något som passar er båda. Glöm inte bort att även föräldrar har ett liv utanför bröllopet.

4. Din mamma har gått å lagt sig tidigare än vanligt, för att ta hand om barnen?? Ska ni inte vara glada över att hon gör detta istället för att bli upprörd över att hon tycker att ni haft dåligt med tid att prata. Vad skulle du sagt om hon inte prioriterat barnen? Försök att hitta tid att prata med din mamma.

5. Om ni ska utesluta dina föräldrar, var ska ni bo från onsdag, vem ska se till så din mamma klär sig "rätt", vem skall ta hand om barnen, var ska ni skriva ut festprogrammen, vem skall städa lokalen osv?

Tycker du skall sätta dig ner och andas lite och få lite proportioner på saker och ting. Förstår verkligen att du är superstressad med bara fyra dagar kvar till bröllopet, men dina föräldrar verkar bara måna om att vara till hjälp!!

Stor kram och hoppas det löser sig utan att någon blir sårad

Svar på tråden trött på föräldrarna