• Mittliv08

Frågar idag

Hej!
    Har just blivit medlem här men har läst era inlägg en längre tid.
    Ville bara dela med mig att jag tänkte fråga min älskade om han vill förlova sig med mig.
    jag är ganska "gammal" (45)och det är faktiskt första gången jag är förlovad (om han säger ja förståss).
    vi har känt varandra ett år ochallt känns väldigt rätt (ätlignen!)
    Kram till er alla och tack för allt ni delar med er av era liv!
    Monkan

• Svar på tråden Frågar idag
  • Mittliv08

Tusen tack till er alla!

Jag hade köpt champagne och jordgubbar så när han kom hem hade vi (som alltid) en mysig pratstund när han kom från jobbet. När jag öppnade champagnen gjorde jag en ring av grimman till honom.
    Jag frågade.
    Han sa "klart jag vill"!
    Sen viskade han " det är ju sånt som män ska fråga" så jag tror jag tog ifrån honom en tradition.
    Han var glad, men samtidigt kände jag att jag kanske "trampade i klaveret". Han hade ju själv tänkt på att fråga, berättade han.
    Nåja, han vill iallfall förlova sig och jag är glad för det!

Kramar
    Monkan

• Tooticki
    Mittliv08 skrev 2008-06-17 08:56:18 följande:
    Tusen tack till er alla!Jag hade köpt champagne och jordgubbar så när han kom hem hade vi (som alltid) en mysig pratstund när han kom från jobbet. När jag öppnade champagnen gjorde jag en ring av grimman till honom.Jag frågade.Han sa "klart jag vill"!Sen viskade han " det är ju sånt som män ska fråga" så jag tror jag tog ifrån honom en tradition.Han var glad, men samtidigt kände jag att jag kanske "trampade i klaveret". Han hade ju själv tänkt på att fråga, berättade han.Nåja, han vill iallfall förlova sig och jag är glad för det!KramarMonkan
    Äsch, vi lever i ett mer jämställt samhälle än så! Var nöjd, låter som ett underbart frieri!

Grattis!
  • Ceasara

Grattis. Låter underbart...
    Förstår att ni svävar på små moln...

• Mittliv08

Tooticki,
    Jag är nöjd. Han var på intet sätt sur/arg/obekväm. Men jag tror ändå att han kanske kände en viss "besvikelse" över att inte få ställa frågan själv. Men lika snabbt som han kände det tror jag det försvann. Han var jätte glad, och var glad och överraskad över det jag fixat...

Ceasara,
    Tack! Nog känner jag mig som om jag seglar på moln! Det är ju första gången det känns riktigt rätt. Och jag är så glad att jag träffat honom; den finaste man jag mött.

• Ceasara

Visst är det härligt när allt faller på plats. Lycka till

• weinlove

Vad kul och jättegrattis. Om han vill fråga så får väl han fråga nästa fråga när det är dags för giftemål =D Lycka till nu med allt.

• Mikabella

Åh vilket gulligt frieri!! Massor av grattis!!!! Hurra vad glad jag blir! Är såååå roligt m kärlek ju

• Mittliv08

weinlove,
    Ja DEN frågan får allt komma från honom!! fniss!

Tack, Mikabella! Vad härligt inlägg!

Tack igen till er alla!

• matildaochniklas

Grattis, låter jättemysigt!

Svar på tråden Frågar idag