I lördags (14/6) blev jag hippad! Kan bli långt... :-)
Ojojoj vilken dag
Det var planerat att min tärna och svägerska skulle träffas hemma hos mej kl 12 i lördags för att pyssla med programmen och liknande till bröllopet.
Kom i säng ganska sent fredag kväll då det skulle städas för att dom skulle komma, sambon sa "marsh i säng nu" då ana jag lite men var för trött för att tänka. På lördag morgon kl 08,30 ringer sambon hem från jobbet, för att väcka mej, "känner jag min syster rätt så kommer hon tidigare så det är bäst du hoppar i dushen och gör i ordning" ja vet att hon brukar komma tidigare än utsatt tid, men reagera mest på att han ringde och väckte mej, ja hoppa upp ur sängen, börja städa badrummet som var det som var kvar, för att sen kunna hoppa i dushen, när jag står och städar badrummet så ringer telefonen, det är min svägerska "hej, det har stulat till sej lite här så jag kommer lite tidigare om det går bra" jaha, när då säger jag, "typ nu" säger hon, sen ringer det på dörren!!! Iklädd nattlinne öppnar jag dörren och där står min tärna och svägerska med kameran i högsta hugg. Först fatta ja inte att det verkligen var sant, att det verkligen var möhippa på gång. Jag fick 5 minuter på mej att packa en väska med vanliga kläder och bikini, samt att jag skulle ta på mej träningskläder med en gång. Jag tog väl lite mer än 5 minuter på mej.... på med tiara och slöja och ögonbindel. Sen i väg i en bil, där jag först trodde chauffören var en taxichaufför, men sen börja tärnan tjata så på chauffören om vägen så då trodde jag att det var hennes man. När vi kommer fram får jag gå in och vänta medans dom fixar något i receptionen. Sen har dom lite bråttom så då tar dom av mej ögonbindeln och då visar det sej att vi ska in på relax med fot/benmassage. Då står det 2 kompisar bredvid, varav den ena tjejen var den som hade kört bilen. Vi 5 går in i ett rum och får våra fötter/ben och händer insmörjda och masserade. Efter det får vi gå upp på takterassen där det var en bubbelpool. Jättehärligt. Träningskläderna jag skulle ha på mej vara bara för att lura mej, dom kom aldrig till användning. Sen dusha och gjorde vi oss i ordning.
När vi kommer ut från relaxavdelningen står det 3 tjejer till och väntar, iväg på picknick, vi hade verkligen tur med vädret hela dagen.
Iväg till nästa aktivitet - spela in skiva i en studio! Att jag inte dog, jag älskar verkligen kareoke och sånt på fyllan men att ställa sej i en studio där man verkligen hör hur man låter, så utlämmnad jag kände mej. (Hade förvisso fått i mej 3 öl innan). Sa att jag hata dom allihop, dom trodde dom skulle få vända och gå därifrån igen för att jag reagera så, men... på med hörlurar och låten var satellit. Det är nog något av det värsta och bästa jag gjort. Några fick sjunga som kör, och där stod vi och drack öl och skråla fram några toner
I väg till nästa anhalt som var minigolf, 3 st fick samma poäng så då fick jag vinna
Efter det i väg på restaurang där det var bokat för 8 pers, under dagen hade det både droppat av och droppat in tjejer. Efter maten var vi helt slut. Kände att det varit en ganska fullproppad dag, jag blev hemkörd och var hemma kl 22,30. Jag orkade inte vara vaken en sekund till.
En helt otrolig dag och allt detta bara för min skull, ganska rörande faktiskt.
Kram på er alla brudar där ute.
Dessutom är det på dagen i dag bara 2 månader kvar till bröllopet 16 augusti 2008