Hållbara blommor
Ni som är duktiga på blommor...
Jag tänkte be en florist i min hemstad göra min bukett och ta med den till Helsingborg för att använda den dagen efter.
Kanske finns några blommor som lämpar sig särskilt ...nån som vet?
Ni som är duktiga på blommor...
Jag tänkte be en florist i min hemstad göra min bukett och ta med den till Helsingborg för att använda den dagen efter.
Kanske finns några blommor som lämpar sig särskilt ...nån som vet?
Det spelar ingen större roll vilka blommor som används om det är bara till dagen efter. Nästan alla blomsteraffärer (inkl. mig själv) gör brudbuketten dagen innan bröllopet. Sen får den stå svalt över natten och man kan duscha på den med en sprayflaska vatten.
Så det är nog inga problem! Säg till floristen att den ska fraktas och användas dagen efter så löser dem det!
Lycka till!
Tusen tack för ditt svar!!!
Du kanske kan fixa en kylväska att frakta den i och sedan in i kylen när du kommit fram så då borde det hålla sig hyfsat bra.
Tåliga blommor: Kryssantemum, nejlikor, limonium, brudslöja, alströmeria, hypericum, kärleksört
20th century fox: Blir det inte för kallt att stänga in blommorna i en kylväska med kylklampar? Känns som man inte har så mycket kontroll då...
Du kan även sparya vanlig hårspary på blommorna när det är dags att använda dom. Då behåller dom lystern och stadgan i dom mjuka bladen. Om inte annat så är det ett väl beprövat knep för att hålla färska blommor i håret både på plats och se bra ut länge. Lycka till!