• furillen

hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!

håller för fullt på att planera mitt eget bröllop som är den 26 juli. så visade det sig för någon månad sen att min tärna blivit gravid, så hon kom till sthlm nu i helgen för vi skulle försöka hitta en ny tärnklänning till henne. då berättar hon att hon ska gifta sig den 30 augusti!!!!!!!!!!!! hon och hennes m2b har varit förlovade i 1½ år och bestämde sig nu hastigt med graviditeten att de vill gifta sig innan de får smått. så tärnklänningsletande blev brudklänningsletande! och då frågar hon om jag vill vara hennes tärna och jag säger såklart ja! blev jätteglad! men inser nu att jag måste försöka hinna med att göra alla saker en tärna ska göra för henne också!

så med en lång bakgrund kommer nu frågan: har ni tips på saker att göra på en möhippa för en gravid brud? kan tänka mig kanske picnic och spa på dagen eller make och fotografering, men vad ska man hitta på på kvällen istället för det annars obligatoriska champagne-drickandet och dansandet? alla förslag tas tacksamt tacksamt emot! (jag bor i sthlm och hon bor i eskilstuna) tack!

• Svar på tråden hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!
  • Zsarah

Har ni ett spa i närheten så kan ni ha en spakväll, vissa ställen har även restaurang. Det skulle jag ha uppskattat ialla fall då jag var gravid.

• kexet80

på min möhippa bowlade vi sen åt vi på en tapasrestaurang.perfekt då man är lite extra trött som gravid, så det var bara hem och krypa ner i sängen sen:)

• joanna75

Röstar också för SPA och restaurang! Så lyxigt, gott och skönt som möjligt vill man ju ha det oftast. I varje fall jag när jag var gravid! Goda efterrätter o sånt haha!

- Make-up-kurs
    - Laga mat med kock
    - Fotas (om hon tycker hon själv är vacker med magen) Är ju inte alla som gör det...
    - Spela in skiva
    - Blåsa glas
    - Låta henne göra sin egen brudbukett
    - Hemma mysmiddag o duka upp värsta buffén
    - Chokladprovning

Picnick kan nog vara lite jobbigt eftersom man måste sitta lite oskönt på marken kom ja på!

• Pienaar

Låter gott med chokladprovning.....mums....

• furillen

åh, vad härligt med lite tips!
    ni får gärna skriva på

• CamillaetCamillus

Jag är gravid i v 26 just nu och om jag skulle bli "hippad" nu skulle jag önska mig:

Fotmassage, pedikyr eller fotvård, det är jobbigt att böja sig och jag är jämt trött och tjock i benen
    Åka taxi eller bil precis överallt, inte behöva gå ett enda steg
    Kortare, roliga aktiviteter med vila emellan, gärna ätbara saker inblandat - chokladprovning låter underbart!
    Mycket prat och stoj - inget om barn, bara om hur underbar jag är bara jag, gravid eller inte
    Frisör- eller makeupartist-besök, gärna någon som kommer dit där vi är
    God plockmat, så att man kan äta länge och lite i taget, inget friterat eller hårdstekt, på en mysig restaurang där vi kan umgås i fred, eller hemma hos någon
    Bara sköna stolar att sitta på, och gärna lägga upp fötterna
    Solfjäder och sjalar ständigt till hands, beroende på vädret, min inre termostat fungerar inte

Hoppas jag kunde hjälpa till lite i alla fall. :)

• furillen
    CamillaetCamillus skrev 2008-06-18 21:02:44 följande:
    Jag är gravid i v 26 just nu och om jag skulle bli "hippad" nu skulle jag önska mig:Fotmassage, pedikyr eller fotvård, det är jobbigt att böja sig och jag är jämt trött och tjock i benenÅka taxi eller bil precis överallt, inte behöva gå ett enda stegKortare, roliga aktiviteter med vila emellan, gärna ätbara saker inblandat - chokladprovning låter underbart!Mycket prat och stoj - inget om barn, bara om hur underbar jag är bara jag, gravid eller inteFrisör- eller makeupartist-besök, gärna någon som kommer dit där vi ärGod plockmat, så att man kan äta länge och lite i taget, inget friterat eller hårdstekt, på en mysig restaurang där vi kan umgås i fred, eller hemma hos någonBara sköna stolar att sitta på, och gärna lägga upp fötternaSolfjäder och sjalar ständigt till hands, beroende på vädret, min inre termostat fungerar inteHoppas jag kunde hjälpa till lite i alla fall. :)
    det gjorde du absolut!!! massa tack till dig och alla!
  • matildaochniklas

Ni kan väl göra ett mysigt hemma-spa och bara skämma bort henne med manikyr, pedikyr och lite sånt.
    Lite god mat och god alkoholfri dryck. Hon kan väl få nåt uppdrag, typ måla en tavla med nåt spec tema tex kärlek eller så..Kanske någon frågesport som ni gjort om och med hennes blivande...

Sen låter väl singstar eller nåt annat spel kul.

Jag bor i eskilstuna så säg till om du behöver något tips härifrån

• furillen
    matildaochniklas skrev 2008-06-19 00:38:41 följande:
    Ni kan väl göra ett mysigt hemma-spa och bara skämma bort henne med manikyr, pedikyr och lite sånt.Lite god mat och god alkoholfri dryck. Hon kan väl få nåt uppdrag, typ måla en tavla med nåt spec tema tex kärlek eller så..Kanske någon frågesport som ni gjort om och med hennes blivande...Sen låter väl singstar eller nåt annat spel kul.Jag bor i eskilstuna så säg till om du behöver något tips härifrån
    åh, men mer än gärna! finns det några mysiga dag-span som man kan åka till? med bad och behandlingar å sånt?
  • matildaochniklas

Spakällan är populärt www.spakallan.nu/ har dock aldrig varit där själv, men alla jag pratat med har varit nöjda!
    Sedan har stadshotellet något som heter oasen www.statt.nu/oasen/ men det är kanske inte fullt lika mysigt.

Svar på tråden hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!