• EnaOline

svärmor hjälpppp!

Okey nu kom det där telefonsamtalet från svärmor, som det alltid gör när vi ska göra något! Först blir hon överlycklig, sen förvandlas hon till en häxa någon vecka senare när hon har låtit det landa in. Sambon sa ifrån henne på skarpen och då säger hon att de inte behöver kommer överhuvudtaget, han sa till henne (hon hade planerat allt i minsta detalj, hela vår dag hade hon planerat i minsta detalj) Hon hade till och med bestämt vad det ska vara för lekar och att hennes elever skulle leka serivtris på vårt bröllop, UTAN att fråga oss! Jag blir tokig! Jag blir så ledsen! Sambon hade sagt till henne, du kan inte planera sånt utan att fråga oss. Då hotade hon med att inte komma och sa att jhag (blivande bruden) hade sagt till henne att vi inte har planerat något alls och hade bett om hennes hjälp!?? har aldrig nämnt något sådant för henne!

Så nu funderar jag på att skriva i min blogg, som jag vet hon besöker ihjäl och behöver er hjälp...
    jag undrar om man kan skriva så här i bloggen eller kommer hon balla ur då??

Ja när man gifter sig så är planering a och o. Jag känner som så att jag har blivit proffs på att planera, nu när det har varit en massa planerande inför bröllopet. Tårtan har planerats in i minsta detalj, både på hur den ska se ut, men också allt från smaker och innehåll. Allt från att mäta tårtbitar per person till olika storlekar/ mått på tårtbottnar osv. tur att jag har bakat tårtor till bröllop och fest förr säger jag bara. Tårtan kommer att vara ganska stilren, vi båda har bestämt att vi vill ha ett ganska enkelt och stilrent bröllopstema. Vi har till och med anställt en servitris som ska sköta allt som har med mat och servering att göra, allt för att man bara ska luta sig tillbaka på sin bröllopsdag och njuta.

Jag känner mig som värsta bridezillan. *fniss* Maten har också självklart planerats in i minsta detalj, allt från att räkna ut portioner och att få maträtterna att passa ihop.

Jag tror att brudgummen håller på att bli ganska less på att höra om färger, små detaljer, mat, tårta, bröllop, brudklänning, vigselringar, bröllop hit och bröllop dit, om och om igen. *skratt* Jag tror att vi till och med drömmer bröllop båda två, speciellt jag (blivande bruden) som är så duktig på att prata i sömnen. Stackars blivande brudgum säger jag bara. Hahaha Jag tror att ordet bröllop finns i alla sammanhang, till och med planeras det bröllop när man sitter på toaletten, med bärbara datorn i högsta hugg! Jag försöker låta bli att planera alltför mycket, vi vill också att det ska vara lite mer spontanitet och inte alltför mycket planerande i minsta detalj, då blir det lite mer som att gå efter ett schema och göra allt utifrån det, det är inte riktigt VI.

Det vi har lite av och som inte har planerats mycket kring, är just en massa bröllopsspex, men det ska inte bli alltför mycket av det hela heller, lagom är bäst tycker vi. Hanna kommer att planera skoleken, så mycket vet vi och så långt har vi kommit. Så kom jätte gärna med förslag på lekar.

Sedan har vi också lite hemligheter planerade som kommer att dyka upp då vi gifter oss.

Dagen vi gifter oss kommer att bli helt oförglömlig.

• Svar på tråden svärmor hjälpppp!
  • EnaOline

Å tack April2009 du är en ängel! Jag publicerar det nu!

• EnaOline

Sååå fixat! AHHH! underbart! Jag är stolt över mig! jag skiter ärligt talat i om hon blir sur eller ledsen, det där var välförtjänt! Helt sjukt att hon till och med har fixat personal som ska hjälpa till på festen! å sen när N sa till henne att vi inte har planerat allt i minsta lilla detalj, då säger hon till honom, att det minsann var konstigt att han inte kände till alla planer o undrade om han verkligen ville gifta sig,,? hrm...

• EnaOline

tack! jag känner mig lite elak, men jag är så trött på att ta hennes skit och vara snäll.

• Långö2008

Några reaktioner ännu?? Håller på dig såklart

• EnaOline

å tack! nejdå ingen reaktion alls, idag ringde svärfar och pratade med N det brukar annars alltid vara hon som ringer.. så hon är nog lite grinig! haha...

• April2oo9

Men det har gått som du vill?

• EnaOline

haha japp det har du, jag tror hon har fattat vinken, hon ringer nämligen alltid till sambon och tror att han inte berättar sånt för mig, så nu vet hon verkligen att han berättar allt för mig, hon har försökt förut också att säga olika saker till oss och försökt vända oss emot varandra, men vi är en enig front! och nu vet hon verkligen om det också!

• EnaOline

det har jag/vi menar jag.. hehe

• EnaOline

jag är stolt! sen om hon surar och inte vill komma, oj oj vad vi bryr oss, ärligt talat det rör oss inte i ryggen, det är ju bara hon som förlorar på det. Jag tror ärligt talat inte ens hon kommer att komma med förslag på lekar, hon är för envis för det, hon vet att jag vet och är skitsur över inlägget, så hon kommer att hålla sig undan... skönt som fan tycker vi!

• April2oo9

Kul eller vad man ska säga?

• EnaOline

å så härligt, hon har inte hört av sig alls sen det där inlägget på bloggen! NAJS! Hon är säkerligen sur som en citron!

Svar på tråden svärmor hjälpppp!