• Eski och Snowie

Glädjedödar bröllopet

En viss person vill att min man ska ha studentkavajen och ett par snygga jeans på den stora dagen.

Personen blev djupt chockad då vi sa att vi höll på att göra inbjudningar (Kommentar: - Det är väl onödigt").

Vi köpte en kavaj på second hand, för övrigt.

Fotograf var slöseri med pengar.

Vi bör inte bjuda på avecen, det kan folk ta med själva - "det kostar ju 500 per flaska"

Hjälper inte till ekonomiskt men föreslår att fler och fler ska bjudas.

Det är inte så att personen inte bryr sig, för det gör den alldeles för mycket. Genom att planera på sitt sätt, ekonomiskt och blaaah...

Personen har aldrig sagt: Åh vad det ska bli kul! eller liknande. Eller grattis! Vad glad jag blir!

Vad gör man?

• Svar på tråden Glädjedödar bröllopet
  • Nennies

Jameh... usch ja vet inte va d e =\ Men jobbigt e d :P

• Dionysos

Ibland tror jag ingen duger åt deras söta små söner. Nä låt din m2b skötta snacket med mamma om du säger något kommer du bara framstå som girig, tyvärr. Lycka till

• Babajaga

Berätta inget om bröllopsplaneringen för gnällspiken, då har gnällspiken inget att gnälla över och du slipper höra gnället! Ett litet tips i all välmening=)

• Dionysos

Babajaga: Hi hi det är ju en jättebra idé

• Nightingale

Som min blivande svärmor då, som inte kunde förstå varför inte jag och sambon kunde hämta cateringmaten, blommorna och tårtan på bröllopsdagen??

SOm inte kunde förstå varför hans studentkostym inte dög, som inte kunde fatta varför jag ens hade brudklänning, än mindre vigselring.

Än mindre förstå varför jag vill gå till frisören.

Men det är lätt. Jag lyssnar inte på dem!

• MrsSeptember

Det är alltid lika jobbigt. SJälv har jag det jobbiga problemet att vi ignorerar och struntar i att informera svärmor för att slippa gnäll. Då tolkar hon det som att vi är okapabla till att planera ett bröllop och kontaktar mina föräldrar för att styra upp festen. VIlket dom tycker är lite skrattretande, men vad ska dom säga egentlingen?

• EnaOline

Mrsseptember.. hmm låter som vi har samma svärmor...?

• Sebastiána

Vinglas: de allra billigaste på IKEA kostar 19:- för 6st. Om man vill ha champagneglas eller vit/rödvinsglas kostar dessa 39:- för 6 st.

Kram/S

• MrsSeptember

Jag har för mig att de där glasen är ganska små..?

• Sebastiána

16 cl... men man kan ju fylla på många gånger. Min syster köpte en hel hög för 10 år sedan och flera är fortfarande kvar. De går annars lätt sönder, men är trevligare och billigare än plastglas om man har ont om pengar.

Kram/S

• fru Trul

Vann svärmor eller, för trådstartaren har tagit bort medlemskontot?

Svar på tråden Glädjedödar bröllopet