Istället för ris, hur många blommor?
Vi hade tänkt ha blomblad istället för ris som folk kan kasta efter vigseln, men är det någon som vet hur mycket rosor som behövs om gästerna är 50 st?
Vi hade tänkt ha blomblad istället för ris som folk kan kasta efter vigseln, men är det någon som vet hur mycket rosor som behövs om gästerna är 50 st?
Rosor på ställen som t ex Lidl brukar kost 30:- för 10st.
Jag handlar inte på Lidl, men jag ska kolla på tex. Willys, de brukar också ha.
Ica och Konsum brukar också ha.
alla gäster behöver väl inte kasta rosenblad? vi ska låta 3 små tjejer göra det, dom ska ha 2 korgar med rosenblad.
föresten, ska ni ha äkta rosor? det ska vi!
Jag vill att det ska finnas så att alla kan kasta om de vill. Men blandar jag i de gröna bladen också så blir det ju en del, kanske räcker med 2 pack eller så.
Finns det oäkta?
Eller du menar kanske om vi ska ha färska rosor och inte tillverkade? Vi ska ha färska rosor.
nej jag bara tänkte det eftersom ett tidigare inlägg där uppe hade skrivit jobbigt och städa efter...trodde typ att hon kanske menade låtsas rosenblad..:P
för ska ni kasta rosorna inne i kyrkan??
det ska inte vi...det är förbjudet i våran kyrka eftersom färgen av rosorna kanske inte går bort sen.
Det finns tygblad på t ex IKEA.
Vi kastar riktiga blommor utanför kyrkan, har aldrig hört talas om att man kastar inne i kyrkan.
okej, jag har iallafall sätt när barnen ibland kastar rosor när dom går framför brudparet....men så ska iallafall inte vi ha, vi ska låta dom kasta blommorna utanför när vi kommer ut efter :)
Jaha, du menar så :)
Jag menar bara efter själva vigseln när vi kommer ut. Jag har tärna som följer med in, inte brudnäbbar.
okej :)
alla gör ju olika :)
hos oss är det brudnämmarna som går in först, 3 tjejer, 2 håller ikorgarna med rosenbladen i, och den 3:dje ska hålla i mitt domljus :) som hon ska tända där framme. sen går jag och min man efter dom, sen kommer våra 2 vittnen bakom oss och till sist går prästen in. så ska iallafall vi ha :) visst detta var inte frågan nu...men men :P
brudnäbbarna skulle de vara! :) och inte domljus utan dopljus:P
stavar lite fel när jag skriver snabbt :P
Hej, jag vill bara säga; det är bra att ni inte ska ha ris!!! jag trodde jag var smart och delade bara ut ca 10 påsar ris till våra 80 gäster....
Jäklar vad ris jag hade överallt sen!!! det var verkligen inte roligt.
Tänk på att om ni kastar färska rosenblad i en annan färg typ rosa eller rött så kan dessa färga brudklänningen som sedan troligtvis ej går att få ren (jättesvåra fläckar). Är därför så många väljer fejkade rosblad.
Vi har köpt speciella bröllopssåpbubblor som inte fläckar brudklänningen, blir så vackert m såpbubblor på foton osv
gud vad jag blev rädd nu att klänningen kanske blir färgad av bladen....hade inte ens tänk tanken...tack!!! ska nog isåfall bara ha cremfärgade rosor elelr vita!
ris slipper vi som tur är!!!
Bara undrar eftersom vi också tänkt ha rosblad istället för ris, varför skulle klänningen få fläckar man ska ju inte gnugga bladen mot klänningen utan de ramlar ju av på en gång?? Eller tänker jag fel?
Ja, jag sitter också och undrar hur det kan färga av sig när de bara "singlar" ner liksom?