• pluttefisa

Erfarenhet av fotograf i Malmö?

Hej, är det nagon som har erfarenhet av Daniel Rix, Malmö, Netfoto, Malmö, Marit Lasson, Ystad eller Peter Tarpgaard?

Vet inte riktigt hur man ska välja en fotograf bortsett fran att titta pa bilderna och priset? Vad är viktigt att tänka pa?

• Svar på tråden Erfarenhet av fotograf i Malmö?
  • Suniz

Jag har fotat mig hos Caroline L Jacobsen. Hon är verkligen super!!

• Snäckan4

Någon som har erfarenhet av en fotograf som heter Mats Persson, www.brollopsfoto.nu. Jag tycker han verkar bra men skulle vilja höra om ni andra har hört något.

• BejbiochBaby

Jag har tips på en fotograf, hon bor i Skurup men det är ju nära Malmö, min bästa kompis hade henne & blev kanonnöjd & nu i Augusti ska hon fota mitt. Duktig & framför allt prisvärd (bästa priset jag har hittat)! www.linaroos.se kan ni hitta henne.

• helle78

Tack för alla tips, vi har begärt in offerter och ska jämföra priser. Personligen tycker jag att Lina eller Daniel Rix verkar ha bra upplägg men vi får se vad det blir.

• Snäckan4

BejbiochBaby: Vad får ni ge för henne?

• jimbolina

Bejbiochbaby, Vet du hur många bröllop som Lina fotograferat? Hur länge har hon jobbat som fotograf? För där finns endast 1 bild på hennes hemsida som har med bröllop att görta : )

• Coffeegirl

Det finns flera bilder på Linas sida när jag tittade nyss.

• jimbolina

Nyfiken, jag hittar bara en när jag går in under bröllop! Den i bruntoning. Fin bild!

• knutanna

det finns fler under den stora bilden om man väntar lite (Flash kan vara segt om du har långsam uppkoppling) men där är bara från ett enda brudpar

• pluttefisa

Manga bra förslag; nagon som har erfarenhet av netfoto eller Ebba Fogelfors?

Jag fattar inte heller riktigt upplagget; far man bara 10 foton for 3900 kr eller far man alla de 150 som fotografen har tagit (alltsa i papper)?

Inte sa van vid fotografering...

• anna 1976

Vi har valt fotograf utifrån besök.

Vi har träffat 5 olika fotografer. Vi har fått rekomendationer. För oss är festen och bilderna ifrån festen viktigast samt bilderna som dokumenterar hela dagen.

Vi har tyckt att många är bra på de uppställda bilderna, det är inte så svårt att ta bilder när fotografen kan styra och ställa hur vi står. Däremot att kunna ta bilder ifrån festen som blir riktigt bra anser vi är absolut viktigast och inte minst, ALLA skall hamna på bild.

Vårt val hamnade på Nikfoto, en fotograf här i Malmö som fotograferar mycket reklam, mode samt vimmel. www.nikfoto.se

Av de vi träffat så var han den som var mest tillmötesgående och som vi klaffade med både hur han tar bilderna, hans stil, hur han förbereder samt idéer om var vi skall ta de officella tackkorts bilderna. De andra kändes mer som fabriksanställda som hade ett koncept som användes på alla. Så mitt råd är att titta på fotografer som är mer breda och som inte bara tar bröllopsbilder.

Det är endå en stor investeringe med ett bröllop och det är bara bilderna som vi kan använda som hjälp för vårt minne.

Vi vill ha alla bilder högupplöst, det var med ett av kraven och det vara inte många som gick med på det.

• Carmilla79

Är det bara jag som haft skitmycket problem med att få upp Linas hemsida??! Jag är fått uppdatera mängder med gånger och flashen verkar inte uppföra sig alls. Är på kontoret och vi har ganska snabbt bredband. Gav upp och nu 4 timmar senare har jag äntligen lyckats se fler bilder. Fina.

• BirgitochCarl

Vi hade Daniel Rix och jag kan varm rekommendera honom. Vi är jättenöjda med bilderna, snabb leverans och han var väldigt trevligt och tillmötesgående

• helle78

Jag fick just ett mail från Lina med länkar till exempel på hur ett bildgalleri från bröllopet kan se ut. Från bildgalleriet väljer man sedan ut det bilder man vill ha, om jag förstått det hela rätt. Ni som har problem med dom andra sidorna kanske kan se det här bättre...

www.linaroos.se/exempel1/
    www.linaroos.se/exempel2/

• helle78

anna 1976, tack för tipsen. Det är lätt att man stirrar sig blind på själva bröllopsbilderna och missar hur festbilderna kan se ut.

• BejbiochBaby

Lina Roos-sidan funkar inte riktigt som den ska men jag testade i explorer & tyckte det funkade bättre då.

Vi ska enbart ha porträttpaketet, då betalar vi 3000kr. Sen fanns det ett paket där vigselbilder också ingick, då kostade det 5000kr. Inte så farligt, hon hade fler priser så ni kan ju fråga om ni undrar om något ytterligare.

• BejbiochBaby

jimbolina> har ingen aning om hur många hon har fotat, kanske bättre att maila & fråga henne själv.

• BejbiochBaby

3000 är grundpriset för vårt sen har vi inte bestämt om vi ska ha en skiva med bilder också,velarvelarvelar!

Svar på tråden Erfarenhet av fotograf i Malmö?