• EnaOline

Sista minuten brudar..?

Hej där!

Jag är en sista minuten brud. En sista minuten brud är en brud som helt plötsligt i sista stund har bestämt sig för att gifta sig, bara någon eller några månader innan bröllopet. Helt plötsligt kom jag och älskling på att i april månad gifta oss, vi satt och pratade sen sa vi, ja men nu har vi snart varit förlovade i två år, och när vi förlovade oss, så sa vi faktiskt att vi skulle bara vara förlovade i ett år och vi har faktiskt råd att gifta oss nu i sommar redan. Och nu har planerna varit i full gång, så den 12:e Juli klockan 14:30 säger vi ja till varandra. Nu söker jag efter fler sista minuten brudar, om det nu finns fler? Och hur långt har ni kommit med planerna?? När gifter ni er? Berätta er historia! När? Var? Hur? Varför?

• Svar på tråden Sista minuten brudar..?
  • Sandrah

Hej hopp!

Här är en till =)
    Jag och min sambo träffades den 25 oktober (kände varandra för tio år sen då han var tillsammans med en kompis.. vi var 17 då)
    Han var skriven hos mej efter 19 dagar och vi bestämde oss direkt för att vi ska gifta oss!

Planerna för bröllop började på riktigt efter den 29 februari då vi förlovade oss och datumet för bröllop är bestämt till den 28 juni (2 veckor kvar =))

Nu är vi alltså inne på sluttampen... Nästan allt är fixat.. Klänning, kostym, tärnklänning, näbbklänning, lokal, mat, dricka, festprogram, ringar... osv.. Vi kommer ha ett ordentligt bröllop med 70 gäster! Känns hur härligt som helst! Men det måste vara nån sorts rekord eller nåt ;)

• EnaOline

Sandrah grattis! Kul att få läsa er historia, grattis!

• Camsan

Här är en till, friade till sambon på skottdagen men vi bestämde rådhuset. I början av april så kom vi på att vi skulle gifta oss kyrkligt den 28/6 efter att jag provat en riktig brudklänning. Vi har varit tillsammans i 4 år, efter 1 år förlovade vi oss, efter 20 månader tillsammans föddes sonen, byggt hus och nu gifte mål.

Klänningen blev klar förra veckan (3 veckor till bröllop är väl lämpligt ), alla gäster är kirrade (blir ca 60 st), lokaler, ringar, festprogram fixar toastmadamen, ringarna är på gravering, underkläder till mig, kostym till m2b, kläder till sonen, lite dekorationer, dricka till festen, fotograf, trubadur till kvällen. Har semester under bröllopsveckan för att fixa det mesta då.

• EnaOline

Camsan, jättevacker klänning o grattis till er!

• Sandrah

Camsan: Kul att vi har samma datum =)

Det känns på nåt sätt som om vi inte varit stressade ändå.. Har dessutom hunnit med en bröllopsresa till Santorini i två veckor emellan.. kom hem för en vecka sen ;) (bokade resan i nov innan bröllopet var bestämt)

Men vi är iofs rätt lika min m2b och jag.. Vi gillar när det händer saker och ting ;) Har dessutom två barn var (fyra tjejer mellan 3 och 7) som vi har för det mesta.. Så det är full rulle jämt =) Letar oxå hus mitt i allt... (vad ska vi göra sen när allt e klart ;))

Men nu börjar det kännas.. Nu börjar jag bli nervös! Insåg idag(!!) att det faktiskt är snart! O jag är ett riktigt kontrollfreak ;) Men just nu känns det som om jag inte kan göra mer (har mycket hjälp av min m2b.. vilket många kanske inte har tyvärr! Han gör hälften av allt.. o tar egna initiativ) Men nu känns det som att det allra viktigaste är att dagen blir av.. Den kommer bli underbar hur som!!

Har klurat ut att min möhippa är imorgon dessutom.. Lite nervös där med.. Men det ska bli skoj!

• Camsan

Det är tyvärr inte den klänningen som är i mitt galleri som jag skall ha. Beställde den men när den kom var den 2 nummer förliten även fast jag måttbeställt. Har bråkat i över 1 månad med säljaren för att få tillbaka pengarna och äntligen i dag så blev det klart.

Sandrah: Känner igen det där Här byggdes det hus, nu fixar vi tomt och skall bygga garage.. Vet inte riktigt vad vi skall göra med all tid när vi är Möhippan brukar vara rätt rolig, tyvärr gjorde inte mina vänner som jag bett dem att göra. Jag ville inte springa på stan utklädd pga mitt jobb men givetvis fick jag göra det ändå så jag kunde inte slappna av och bara släppa efter, tyvärr.

Här blir det träff med kantorn på måndagkväll och tisdag skall vi träffa prästen och öva lite. Gissar på att då kommer nervositeten

• Sandrah

Nu har jag oxå blivit hippad =) Mina vänner kom och kidnappade mej i lördags och satte på mej den fulaste klänning jag kan tänka mej (bild i mitt galleri) Dom tog med mej ut till vildmarkscampen och tvingade upp mej i höghöjdsbanan (bana 5 meter upp bland träden där man klättrar omkring på stockar o sånt.. med säkerhetslina såklart) Jag är fruktansvärt höjdrädd och grinade mej igenom tre hinder innan jag klättrade ner.. Men det var en helt otrolig upplevelse. Senare fick vi köra sumobrottning med stora plastdräkter.. Sjukt kul! Kvällen avslutades med middag och lekar hemma hos en vän på landet!

Hade en jättebra dag med dom flesta av mina nära vänner och min mamma =) Helnöjd!

Vet inte om ni missat.. men jag och min m2b är med i radio P4 varje morgon denna vecka 06.40.. Om romantik, bröllop och planering! Helt galet ;) Går att lyssna på i efterhand här : www.sr.se/cgi-bin/ostergotland/program/index.asp

Nu närmar sej bröllopet med stormsteg! Sen är det ju dessutom midsommar denna helg och då åker vi till öland med alla fyra småtjejorna =) Ska bli hur mysigt som helst! Vad gör ni i midsommar?

• Camsan

Vi blir nog bara hemma på midsommar. Är det bra väder så åker vi till stugan över dagen och på kvällen till några släktingar ev.

Nästa vecka har jag semester och det skall bli såååå skönt att bara kunna koncentrera mig på att fixa det sista till bröllopet. Jag har drabbats av bröllopsnoja nu, ser bara saker som går åt skogen som tex. när vi knäböjer så går klänningen sönder eller något sådant.

• junikul08

Hihi kul tråd :)
    JA vi har varit tillsammans i fem år och förlovade i två år (på "svenskt" tråkigt sätt, d v s inget frieri utan vi bara "bestämde"), och sedan har vi sagt att vi ska gifta oss i framtiden. Själv har jag varit redo sedan förlovningen men jag har väntat in ekonomin och sambon. Så i februari i år spontanfriade han och jag blev helt paff! Och vi gifter oss... IMORGON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• EnaOline

åå så kul junikul08 GRATTIS! och ha en underbar dag!

• EnaOline

jag har inte blivit hippad än, men jag tror något är på g, en massa mystiska telefon samtal till sambon.. hehe... Sandrah läcker klänning, förstår att du kände dig urläcker i den! hihi

• junikul08

TACKAR! Jag är bara så ledsen och arg på mig själv för att jag är så himla nervös....

• EnaOline

junikul08 var inte ledsen och arg, jag tror alla, nästan alla i a f är / blir nervösa, jag är också skitnervös! Det hör nog till, det är ju ens livs lyckligaste dag! *kram*

• Sandrah
    junikul08 skrev 2008-06-16 20:22:12 följande:
    Hihi kul tråd :)JA vi har varit tillsammans i fem år och förlovade i två år (på "svenskt" tråkigt sätt, d v s inget frieri utan vi bara "bestämde"), och sedan har vi sagt att vi ska gifta oss i framtiden. Själv har jag varit redo sedan förlovningen men jag har väntat in ekonomin och sambon. Så i februari i år spontanfriade han och jag blev helt paff! Och vi gifter oss... IMORGON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Åhh!! Grattis! O lycka till.. förstår att du är nervös ;) Det är ju jag redan! Men det går bra ska du se!! Slappna bara av och njut!!
  • Sandrah

Hej hej!

Hoppas ni har haft en härlig midsommar allihop!
    Vi tog alla fyra barnen och åkte till Öland =) En liten husvagn, nio personer, lite sol, lite regn, god mat och skrikiga ungar ;) Allt som allt en bra helg =)

Nu närmar sej bröllopet med stormsteg.. Nervöööös!! 5 dagar kvar och allt ska falla på plats denna vecka.. Min klänning blev precis helt färdig så jag ska ner och hämta den idag =) Ska även till frissan idag för provuppsättning och make.. Dom sista små sakerna ska göras illa kvickt!

Bjuder ääven på ett hus mitt i allt... Det blir såå dyrt tyvärr.. Sitter i detta nu och väntar spänt på om vi ska bli överbjudna vårat sista bud.. *huga* Med våran vanliga tur blir vi tvåa denna gång me :( Håll tummarna!!

Hur går det nu med planeringen?

Svar på tråden Sista minuten brudar..?