Hur länge ska man vänta..?
Jag är tillsammans med en underbar man sedan drygt 1,5 år. Vi har länge letat gemensam bostad men inte hittat något och till slut kommit fram till att flytta ihop i någon av våra befintliga lägenheter. Med andra ord borde vi få till gemensamt boende till slutet av sommaren.
Jag är 35 år och han 44. Vi har mer eller mindre uttalat att vi ska gifta oss en dag och vi planerar för att leva tillsammans hela livet med barn och allt vad det innebär.
Min önskan är nu att vi ska ta nästa steg och förlova oss, att vi ska börja planera för att gifta oss och inte bara dra ut på det. 1,5 års förhållande låter kanske inte som så mycket men med tanke på vår ålder känns det inte som att vi har all tid i världen att spela på heller. Vi känner flera par i vår egen ålder som har träffats senare än oss och som redan har flyttat ihop, förlovat sig och planerar bröllop och det känns jobbigt med ständiga frågor från andra om varför vi inte bor tillsammans ännu etc.
Jag vet att jag skulle kunna fria själv men jag har varit gift förut (då friade jag) och i efterhand insett att den mannen mest sa ja för att det var viktigt för mig. Med andra ord vill jag inte göra samma misstag igen att pressa fram något som min pojkvän kanske inte är helt redo för.
Jag vill poängtera att det här är något jag vill göra för att befästa vår relation, inte för att det är något som "alla andra" gör. Frågan är hur jag kan ta upp det här på ett bra sätt med min pojkvän utan att stressa honom utan bara för att visa att det är något jag verkligen vill göra med honom. Har ni några tips?