• smörbullen

ska eller inte...när?

Han sa senast imorse...att han (vi har pratat om ett soldäck med riktig pool) bygger hellre ett trädäck med pool än att han gifter sig. Han menar på att det kostar jättemycket båda sakerna och att man har mer användning för soldäcket just nu. Han menar också att man måste ha en budget om man ska gifta sig. Jag menar att om man vet vad man vill så sparar man till det. Eller? Vi vill båda sakerna men i vilken ordning hade du som läser detta tagit det? Det finns ju hur många ursäkter för att inte gifta sig eller hur. Man måste bestämma sig..och det har jag gjort i allafall.

• Svar på tråden ska eller inte...när?
  • Mikabella

Med snabbtänkt menade jag att han liksom inte riktigt förstod att det tar tid att planera ett bröllop...han struntade verklien i mina hintar o jag kände att det var bättre att lägga det hela på hylla till den dagen han kunde konsentrera sig på bara bröllopet istället för på 1000 andra saker. Det är ju faktiskt hans dag oxå o killar har kanske inte alltid så bråttom som vi tjejer...

• paradisfågel

Tycker att det är en bra idé Låter jättemysigt med bröllop i trädgården!

• smörbullen

Ja det får bli så. Men Juli månad är ändå intressant och han ville ju börja med trädäcket redan i sommar så vi får se. Vi vill inte heller låna utan det är jobba, jobba, jobba och käna pengar som gäller. Han jobbar ganska mycket på sin fritid också och spikar och hamrar ;)till vänner som ska ha soldäck och lekstuger, nya staket till trädgården, tapetserat och lägga golv.

• Vi2alltid

hahaha, förlåt men jag tyckte jämförelsen var lite komisk.. ska det ena utesluta det andra? nästa år vill ni bygga nåt annat...

• smörbullen

Till Vi2alltid

Vad menar du med det?? Har jag gjort en jämförelse?

• Vi2alltid

hehe, nja asså, "ska vi bygga ett soldäck eller gifta oss"
    för mig är de två sakerna inte riktigt jämförbara. soldäcket hade fått vänta...

• smörbullen

Till Vi2föralltid

Men det är ju sant att ett soldäck med pool är dyrt, vi vill båda sakerna och ska vi då ha det i trädgården så är det kanske klokt att börja där, man lägger ganska mycket på bröllopet med kläder, mat, fresyr, smink och fotograf. Men visst, jag blev lite sur och undrade lite för mig själv hur han menade om han verkligen ville, jag har pratat med honom och jo han vill han ville bli klar med soldäcket i sommar och sen att vi gifter oss i Juli nästa år. Jag förstår din reaktion men du låter inte så trevlig när du skriv så.

• Vi2alltid

Förlåt det var absolut inte meningen att låta otrevlig!! Vi har precis köpt ett hus men tänker gifta oss först och sen satsa all ekonomi på huset. Hade vi bestämt oss för att börja med garaget och gifta oss nästa år så hade det dykt upp nåt nytt nästa år som vi oxå ville bygga

jag förstod det som att ni hade bestämt er för att gifta er och sen kommer han och säger att han ville bygga soldäck istället, det tyckte jag lät konstigt!

men om det är så att ni bara pratat löst om det så kommer nig inte hinna planera ett giftermål till denna sommaren ändå.. om ni vill ha ett "klassiskt" bröllop alltså...

• smörbullen

Du är förlåten. Vi har inte bestämt något datum, vi har sagt att vi vill gifta oss till nåsta år och att vi vill ha det i Juli månad, vi vet vilken kyrka, hur många vi ska bjuda, och att vi vill ha festen i trädgården och duka med långbord. Då kunde det vara trevligt att fixa soldäcket så snart som möjligt och sen satsta alla pengarna på bröllopet. Då får jag honom med mig i planeringen också. Jag tycker man ska suga lite på karamellen.

• Vi2alltid

ja då jag tycker nog ni ska vänta till nästa år, det är ju snart juli nu ändå! och planeringen är halva nöjet tycker jag :)

• smörbullen

Ja då har vi varit tillsammans i 2 år och 8 månader

Svar på tråden ska eller inte...när?