• camric

    Viktminskning med kryckor?

    Hur ska jag nu kunna gå ner i vikt till bröllopet?

    Jag har lyckats sparka i liltån så att den gick ur led och nu hoppar jag på kryckor.
    Jag har svårt att låta bli det goda så därför har min plan varit att träna mycket ca 5ggr i veckan och gå morgonpromenader när jag inte ska upp jätte tidigt.

    Men som ni förstår så går inte detta med kryckor.
    Hjälp hur ska jag göra nu??
    Är det någon som har något tips?

    Det är mindre än 8 veckor kvar till bröllopet då jag ska vara snygg i min brudklänning..

  • Svar på tråden Viktminskning med kryckor?
  • T RO

    Genom att bara träna så tappar du inte vikt (men du bygger muskler och blir snygg och smärt)
    Nu kan du ju inte motionsträna (springa, gå mm) Men du kan göra andra saker.
    -styrketräna (ger dig snygg kropp)
    -pilatesträna (gör man liggande etc)

    Men framför allt: öka din förbränning! Det gör du genom att äta oftare, men nyttigare. Viktväktarna kör på den principen tex. Ät mindre kolhydrater, var strikt med alkohol och kakor etc. Jag har också svårt att låta bli det goda, men jag gör om så att jag är stenhård (äter 17 points)5-6 dagar i veckan, och den sista dagen äter jag efter pointsen på dagen, men "syndar" på kvällen.
    Innan ditt bröllop kanske du inte ska tillåta dig att synda, för det går fortare neråt då, men om det är en livsomläggning du ill åt så är det viktigt att tänka att den "diet" man följer ska "vara värt det". För mig är det inte värt det om inte jag får äta god middag o dricka rödvin en gång i veckan med vännerna.

    Äter du enligt VV tex (17 points om dagen är det MINSTA man får äta)borde du kunna gå ner 6 kilo innan ditt bröllop. Det är en SNABB viktminskning.

    Dieter etc (pulver) gör mest att man sätter kroppen på sparlåga, och det man går ner är till stor del vätska. När man sedan börjar äta "normalt" så suger kroppen upp kalorierna som en uttorkad blomma.
    Poängen med VV
    r att man ALDRIG mer börjar äta normalt. Det är en omställning för livet, vilket minska jojo-effekten.

    Lycka till!
    Och tänk på att 3 kilo är bättre än 0. Och centimetrar i midjan räknas egentligen mer än kg på vågen :)

    (förlåt för det långa inlägget, men jag känner att vikt är ngt jag pysslar med mkt just nu...)

  • camric

    Tack, det låter jätta bra att gå ner 6 kilo innan bröllopet. Behöver den inspirationen nu!! Ja det gäller nog att tvärt och helt sluta med godis och annat gott. Men det blir svårt.
    Tack för inspirationen!

  • T RO

    Tänk att det är en kort period, så att din viktnminskning kommer igång, det är inte för evigt du måste sluta HELT.

    Sen får du ju inte BÖRJA för hastig igen, för då ökar du igen (jojoeffekten du vet) :)

    Gäller att hitta jämnvikt där man bÅDE kan unnasig gott OCH gå ner.

    Lycka till!

  • Ayeree

    Min erfarenhet av kryckor är att man blir jättetrött även av att bara gå en liten bit så även om det inte funkar att springa milen så kanske du kan ge dig ut på snabba prommisar med dina kryckor? Runt kvarteret till att börja med och när du vänjer dig så kan du utöka avståndet.

  • camric

    jo det går ganska bra. Blev väl en del gott på midsommar men har inte märkt av det på vågen.. har precis varit och tränat för första gången sen ja kunde gå på foten igen.

  • Sommargrönt

    Simma då? Det brukar ju gå bra fast man har stukad fot/tå etc...och är jättebra för kroppen!

Svar på tråden Viktminskning med kryckor?