Godisråttans bröllop
Då är man en gift kvinna! Vi gifte oss 3 maj kl 15.00 i Bromma kyrka och hade festen i Ängby slott och var på bröllopsresa till mexico 5 maj. Det var magiskt!
Var ska jag börja? Gick upp vid 07.00, jag och tärnan gick ut på en lång promenad med dogzen i det sköna vädret vid Vinterviken och köpte frukost på hemvägen. Alla hade förespått att det skulle bli regn och mulet men hela dagen strålade solen och himlen var klarblå. Sedan hoppade jag in i duschen och vid 10 kom mamma och mormor för att fixa mitt hår. De är frisörer. Vi blev klara vid lunch och då skulle jag äta och sedan sätta på mig klänningen och sminka mig. Mamma började störtgråta när hon såg mig i klänningen Två kompisar som skulle bo i en kompis lgh (min m2b glömde lämna nyckeln då han sovit borta så hade jag inte nyckeln) så de kom hem till mig för att fixa sig och det kändes lite jobbigt för jag fick inte tid för mig själv utan fick passa upp på alla andra?Blev tokigt då vi inte har så stor lgh..Hrmpf! Kan säga att tiden går väääldigt fort! Men men det gick bra!Tog taxi in med tärnan och de andra kompisarna och jag väntade i taxin tills alla gäster gått in och toastmadamen kom och mötte oss. Klockorna ringde och det var vääääääääldigt nervöst. Det kändes lite som att jag bara blev inslängd, var inte redo att gå in men in gick jag. Jag först och sedan min tärna + toastmadame som både hade samma klänning. När jag kom in i kyrkan var det tunnelseende?såg inte en enda människa. Helskumt! Var väl så nervös! Stackars min man som hade stått där framme så länge och väntat
klänningen var lite längre än jag väntat mig och jag var nära att snubbla..Träna att gå innan för det gjorde inte jag
Vigseln gick bra fast vi förstod inte när vi skulle kyssa varandra för prästen sa inte det. Vi gjorde det när musiken började spela när vi skulle gå ut. Vår präst var jättebra och gullig. Sedan när vi kom ut sist så blåste alla bubblor på oss vilket jag kan rekommendera(jättehäftiga kort!) Sedan tackade vi alla mm och åkte för att fota oss först direkt utanför kyrkan och sedan till slottet och när vi var klara gick vi ner till gästerna för brudskål. Ett mycket bra upplägg! Fotografen var underbar! Orasisfoto. När toastmadamen bjöd alla att gå upp så gick vi upp sist och min MAN drog fram min stol när alla hittat sina platser och sa varsågoda så de kunde sätta sig. Gulligt!
Maten var kanon! Förrätt mozzarella och parmaskinka på toast, varmrätt oxfilé och potatisgratäng med pepparsås och grön sparris och dessert var vit choklad pannacotta med hallon sås. Kan verkligen rekommendera vår catering firma som var prisvärd och kanonduktig!! Maila mig om ni vill ha nr mm Talen var roliga men min tärna blev lite väl rund om fötterna och åt hallonsåsen med händerna och jag fick passa upp på henne fast det ska vara tvärtom..Hrmpfff!
Vi sjön tre sånger under middagen och ballongsången där gästerna hittade varsin rosa metallicballong under sina stolar för att blåsa och sedan smälla var extra rolig! Sedan blev det sko leken vilket också var roligt! Kan säga att bättre toastmadame hade vi aldrig hittat! Hon skötte sig jättebra!
Efter desserten blev det tårta och avec och den fria baren dukades fram. Vi dansade första dansen, Per gessle tycker om när du tar på mig som är vår låt och sedan bröts den av med Jay Z och Beoncey med Bonnie and Clyde Sedan började discot med Dj. Kvällen gick så fort! Alla hade jätteroligt och det var kanonlyckat!
På måndagen åkte vi till Mexico i 14 dagar vilket var helt fantastiskt! Grönt vatten, vit korall sand som aldrig blir varm, delfiner, snorkling, god mat och en massa annat!
Summan av bröllopet är att det var helt fantastiskt och magiskt och jag är gift med världens mest underbara man!
3maj2008.weddingannouncer.com/