• EnaOline

    Anysuite??

    Någon som har beställt kostym från anysuite och hur var kvaliteten?? HUr lång var leveranstiden?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 20:53
    eller suitopia??

  • Svar på tråden Anysuite??
  • Petrailondon

    Hej.
    Min kille handlar bara via Suitopia, och jag får intryck av att ganska många på denna siten gör det.

    Vi kikade på Anysuit men jag litar helt enkelt inte på dem, bilderna på produkterna är inte deras etc, jag emailade dem några frågor och fick svar 4 dagar senare, då hade vi redan beställt ifran Suitopia. Suitopia svarade på samma fragor redan samma kväll och vi var så nöjda att vi beställde en till så fort den första kommit..

    Min kille funderar på en sommarkostym därifran nu..
    Hoppas kommentarerna var hjälpfulla...

  • EnaOline

    jo de var väldigt hjälpfulla, tack! Vi ska genast mejla suitopia!

  • EnaOline

    har ni möjlgitvis ingen bild på kostymen som man kan få kika på?

  • f1bride

    Vi beställde från anysuit och de var jättebra! Vi slapp tullen och vi fick kostym (kavaj+byxa), väst och skjorta för drygt 2000 kronor skräddarsytt!! Kan varmt rekommendera dem..! Vi vart otroligt nöjda
    Leveranstiden var 2 veckor (=mycket snabb!)

    Varför de inte har egna bilder är ju för att man får välja sin egen kostym - hur kanterna ska vara osv

  • Limbolight

    hur kan det vara att det blev så billigt? Kollade där och då skulle kostym + väst kosta 2700:-


    f1bride skrev 2008-06-09 22:07:14 följande:
    Vi beställde från anysuit och de var jättebra! Vi slapp tullen och vi fick kostym (kavaj+byxa), väst och skjorta för drygt 2000 kronor skräddarsytt!! Kan varmt rekommendera dem..! Vi vart otroligt nöjda Leveranstiden var 2 veckor (=mycket snabb!)Varför de inte har egna bilder är ju för att man får välja sin egen kostym - hur kanterna ska vara osv
  • Petrailondon

    Hur är det möjligt att det tog 2 veckor,det står ju på deras hemsida att det tar 4-5 veckor....

    Hmmm, I smell a rat...

  • Limbolight

    Nu har jag i alla fall beställt från Anysuite.se. Hoppas nu att det blir bra oxå.. Kostade 1864 kr för kostym med väst.

  • f1bride

    Limbolight: Jag trodde också det skulle bli dyrare, men de skriver 2 priser på hemsidan: ett pris (dyrare) inklusive skatt+tull som man måste betala senare när varan fraktas in i Sverige. Har man tur (som vi hade) så slipper man det = mycket billigare!!

    Hoppas du blir lika nöjd som min m2b och jag var över hans kostym, väst och skjorta! Du kan ju skriva hur det går.

    Petrailondon: Jag vet inte, tydligen var de väl extra snabba - eller tog i när de skrev leveranstiden ifall de skulle bli sena (jag köpte min brudklänning via en säljare på tradera, nöjdis, som sa att lev.tiden var 8 veckor - men den kom också efter 2 veckor!)

  • Limbolight

    f1bride:

    Du har inga bilder på hur den blev möjligtvis? Vad beställde ni för färg och foder?

  • f1bride

    Limbolight:
    Ska se om jag kan ta några kort på den. Vi valde vitt tyg till kostymen, tunt men ändå inte genomskinligt (när jag går in på sidan nu verkar de ha bytt färgmöjligheter =S.. vi beställde för inte så länge sen alls, kanske en månad sen). Iaf, innefodret valde vi risfärgat thaisiden eller om det var kinesiskt siden. Till västen valde vi ett ulltyg som var guldfärgat, och det tyget var mycket tyngre men var otroligt snygg!

    Vad valde du för kombinationer?

  • intelängekvarnu

    Jag gillar inte riktigt att man tar en risk "om man åker fast i tullen eller inte"

    Jag beställde tidigare i veckan ifran Suitopia, då betalar DE tullen.

    Mina vänner rekomenderar inte Anysuit, de har haft dåliga erfarenheter ifrån dem, mycket på grund av det som Petrailondon skriver, bilderna är inte deras och det är lite av ett lotteri vad man får, färgerna är med andra ord INTE som de ser ut på bilderna..

  • f1bride

    Risk?? Från början måste man ju vara inställd på att betala tull, de priserna står ju först på sidan också!! Man misstolkar verkligen inte, eller tror att man inte behöver betala tull (det är ju snarare tvärtom). Iaf för min egen del (och andra här på bröllopstorget om jag läst rätt).

    Färgerna.. det beror ju (som alla andra bilder mm på internet) vilka inställningar man har på datorn. Samma bild på min dator ser inte likadan ut som samma bild på din dator, exempelvis. Det tycker jag inte att man kan klandra dem för.

    Varför de inte har egna bilder? Det är konstigt, måste medges men det finns ju hundratals kombinationer man kan göra så de måste kan ju inte först sy upp så många ex och ta kort på.. Jag är iaf nöjd och min m2b också - det viktigta. Nu inväntar vi vad LIMBOLIGHT har att säga om sin kostym

  • Limbolight

    Lovar att komma med rapport så fort den har ramlat in!

  • Cajjo83

    Tänk på att när ni beställer från Sytopia så har ni ingen ångerrätt.
    De tar inte tillbaka de byxor/kostym som ni har beställt!
    Eftersom allt är figursytt efter en själv så utgåt ångerrätten. Enda gången ni får skicka tillbaka och få pengar tillbaka är om de har sytt fel! Om ni har mätt fel eller on ni bara ångrar er så kan ni glömma att ni får nått tillbaka!
    De är dessutom inte så hjälpsamma när man kontaktar dem. De verkar inte bry sig så mkt.
    Vi beställde byxor därifrån och de var helt felsydda, det tog 3 månader att få tillbaka pengar och en ursäkt!

    Jag rekommenderar INTE sytopia!

Svar på tråden Anysuite??