Boende och gäster??
Ännu ett inlägg, sorry men jag har så många frågor! haha
Kan man begära att gästerna betalar både boende och resan hit själva? Eller ska man/ måste man stå för det??
Ännu ett inlägg, sorry men jag har så många frågor! haha
Kan man begära att gästerna betalar både boende och resan hit själva? Eller ska man/ måste man stå för det??
Nej, jag tycker inte man behöver stå för det. Jag var på bröllop utomlands, och vi betalade både boende och resa själva.
Är det inte så många som kommer långt ifrån, och ni har vänner/familj som skulle kunna ha några långväga gäster inneboende så är det väl trevligt om ni kan ordna det. Kan ni inte ordna för alla så är det bättre att inte ordna för någon.
Dock får man kanske räkna med en en del tackar nej för att deras ekonomi inte klarar det, eller att de inte kan/vill prioritera ert bröllop i sin ekonomi.
hej,
jag tycker det ar helt ok att gasterna betalar sjalva. jag var pa ett par brollop har i England forra aret o jag tyckte inte det var konstigt alls att vi betalade sjalva.
Gasterna pa mitt brollop ska aven dem betala sjalva- Vi gifter oss pa mandag i England o har inte rad att flyga over 20 personer fran Sverige! :)
Våra gäster betalar allt själva. Vi har festen på ett vandrarhem, så det är inga stora pengar (250 kr/person), men vi har helt enkelt inte råd att betala för alla. En vän har förklarat att hon inte har råd att bo kvar, men hon bor inom rimligt avstånd, så hon har ordnat med hämtning. Inga problem! Ingen tvingar någon att komma eller att sova kvar. Tycker man att det är för mycket pengar så kan man välja att avstå.
Jag tycker ofta att det blir lite hysteriskt detta att om man ordnar bröllop så ska alla gäster ha allt serverat. Jag tror våra gäster förstår att vi lägger mycket pengar på bröllopet ändå. Vi kräver inte heller några jättelyxiga presenter.
Tycker inte alls att ni måste bjuda på resa och/eller boende.
Vi har fest på betydligt närmare håll men ändå så att de flesta måste resa (inom Sverige). Vi skrev då i inbjudningarna att vi inte ville ha presenter utan att det var gåva nog att de kom på bröllopet. Det känns bra. så slipper vi en massa prylar som vi inte vill ha också!!
Okey då vet vi! Tack för alla svar!
Vi bjöd pa boendet eftersom det ingick rum i hyran av hela stället.. men det är absolut inget som jag ser som ett maste. resan skulle jag definitivt inte sta för...
man behöverinte bjuda gästerna på boende och resan. mina gästwer betalar själva för sig, dom kommer från polen och sverige ner till mig. vissa kommer sova hemma hos mig andra på ett billigt pensionat. ingen klagar, alla fattar ju att ett bröllop inte är det billigaste lixom..
Vi ska oxå inte bjuda på resa o boende.
Det får alla gäster ordna själv.
I sverige är det vanligast att gästen själva står för resa och boende om inte nu brudparet satsar stort och bjuder på allt..Fanns en brud som gjorde det här på BT förut,men det kostade över 1 miljon kr...