Hur många sidor har ni i era festhäften?
Sitter och planerar festhäftet. Det verkar som att det blir 16 festhäftessidor långt, dvs 4 st A4 ark med text i två kolumner på fram och baksida. Är det lagom? Hur långa är era häften?
Sitter och planerar festhäftet. Det verkar som att det blir 16 festhäftessidor långt, dvs 4 st A4 ark med text i två kolumner på fram och baksida. Är det lagom? Hur långa är era häften?
Puff puff...Ingen som vet?
Vad spelar det för roll??
Vi hade nâstan bara gâstpresentationer med färgfoton och det blev väl.. ungefär 8 halva a4-sidor eller sa. Det är ju ganska fa mânniskor som sitter och läser allt pa plats..
Vårt häfte är på 8 sidor, dvs 2 vikta A4 med dubbelsidigt tryck. Det räckte för att få med den information vi ville ha med, men ska man ha sånger och sån också så tar det klart lite mer plats.
Det spelar roll för att jag inte vill lägga ner tid på att göra ett för långt...Men personligen tycker jag att festhäften är jätteroliga. Brukar läsa allt och det brukar vara rätt bra samtalsämnen...Så smaken är väl som baken...
Hihi, vårt är dubbelt så långt. :) Men vi har ett personlighetstest som tar ett par sidor som vi tycker är lite roligt. Inga sånger för oss, skulle vara kul men kändes inte riktigt som oss ändå...
Vi har 7 A4 som sammanlagt blir 28 sidor med information, presentation av gäster, meny, sånger och bilder mm.
Vi har text på 3 a4 + fram/baksida på festhäftena.. två spalter på fram och baksida av pappret...
Vårt är oxå på 16 sidor, det kändes rätt lagom för vår del
Då verkar vi ju ha prickat in det rätt bra.
I vårt festhäfte kommer det bli:
- Framsida
- Program för kvällen och meny
- Hur vi träffades
- Lite kuriosa om kyrkan och festlokal
- Bröllopsskrock
- Ett roligt personlighetstest
- Gästpresentationer
- Statistik om gästerna
- Ett korsord med tema "vår bröllopsresa"
- Tack till...
MBTI, Myers Briggs type indicator. Den delar in personligheten i fyra delar där man kan vara en av två sorter, dvs totalt 16 olika personligheter. Vilken bokstavskombination man blir talar sen om hur man agerar i relationer, vilket jobb man passar med, hur man kan prata med andra "typer" så att man förstår varandra bättre etc. Den går ut på att vi alla är olika och att det är något bra. Att alla behövs och är begåvade och passar till olika saker...Det är så roligt för att jag och min blivande inte har en enda del lika i detta test...så egentligen är vi komplett olika på alla plan. Men det Myers Briggs säger är att vi kompletterar varandra perfekt om vi bara kommer ihåg att respektera varandras olikheter. :) Tänkte låta gästerna testa sig själva och sen läsa om sina egenskaper...
vårat är stående A4 (allså A4 vikt på längden)
och det blir 16 sidor :D hämtade det hos tryckeriet i måndags suuuper! Oslagen gjorde jag själv med samma papper om inbjudan!
vi har tre ark, alltså 12 sidor