• Duojag2008

Vad skulle ni gjort

Jag har en ganska så god vän som självklart är bjuden till vårat bröllop. När vi skickade ut inbjudan var hon singel, när OSA var var hon oxå singel. Nu har hon träffat en kille, som hon vill ha med.
    Om det inte hade varit för att hon byter killar lika ofta som jag byter sängkläder, hade det inte varit en diskussion. Men vi har inte ens fått träffat hälften av de killar hon träffar.
    Det känns inte som om hon är seriös med sina dejter och då vill inte jag betalla massa pengar och tid för någon. Samtidigt känns det tungt att säga det till henne. Vad skulle man säga, tyvärr S du får inte ta med din nya kille för vi tror inte att det kommer hålla!
    Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Vad skulle ni gjort
  • halo08

Jag hade bjudit. En mer eller mindre hade jag räknat, Att det sedan inte håller och hon är en "hoppjerka" är hennes förlust och kanske något hon är smärtsamt medveten om. Jag hade bjudit med honom för det är ganska skönt att slippa tjafs också.... självklart hade man fått räkna in vad han faktiskt kostar, men om det inte är en jättesumma så kanske det är värt det.

• Tooticki

Han hade varit självskriven på mitt bröllop. Är det viktigt för min vän är det viktigt för mig.

• PL080802

jag hade sagt att det tyvärr är fullt, att ni bjöd så många ni hade möjlighet till (och lite till) och att ni därför inte kan bjuda med hennes kille på middagen (han kanske kan¨få komma på festen?) Det borde hon förstå?

• Humlan66

Nää jag hade sagt det att bara hon är bjuden då hon inte hade honom då osa dat gick ut.svårt det där men nånstans måste man dra gränsen

• Blondie77

jag skulle lagt alla personliga åsikter åtsidan och utgått från om jag har plats eller inte, tex vi har en lokal som bara kan ta 60 pers, just nu är vi exakt 60 som tackat ja till bröllopet och därför blir det knivigt med fler men skulle jag ha plats skulle jag låta rikigt goda vänner och nära familj få ta med sig någon även om det blir lite i sista minuten. Men jag tycker också att det är upp till ER och ingen gäst har rätt att "kräva" att få ta med sig någon efter osadatum gått ut.

Men som jag sa, jag tycker inte man ska låta personliga åsikter spela in, har läst många inlägg här om folk som inte vill bjuda vissa kompisars och släktingars respektive pga att dom inte gillar dom eller inte träffat dom eller inte känner dom så väl mm och det tycker jag är oförskämt...man ska alltid bjuda med respektive om det existerar en respektive när inbjudan skickas.

Även om din kompis byter killar ofta kanske hon faktiskt menar allvar med just denna killen, någon gång brukar det ju faktiskt bli så :) LYcka till!

• Duojag2008

Tack för era åsikter!

Vi är redan förmånga i lokalen och alla kommer sova över på stället så rent praktiskt skulle han inte få plats.

Visst kan det vara allvar med den här killen, det får vi se om några månader. Just nu har de ju bara träffats.

Vi tycker om henne och det känns svårt att säga nej, men jag tror vi kommer göra det. Får säga att det inte går rent praktiskt.

Tack igen!

• PL080802

Säg som det är då :) Du vill ju gärna bjuda honom men har inte möjlighet. Involvera henne i beslutet och få henne att se att det inte är praktiskt möjligt. Vi har 140 inbjudna varav kanske 20 singlar så om några träffar en kille eller tjej under de närmaste två månaderna skulle vara svårt att välkomna dem både plats-och budgetmässigt. Jag tror och hoppas att folk respekterar det och för mig skulle det inte kännas konstigt att gå på ett bröllop utan min respektive.

• Lakritspuck

Du kan ju säga att som det ser ut nu finns det inte plats för en till men att ifall det blir någon plats ledig pga någon ändrar sig så hör ni av er.

Tror också att du ska gå enbart på om det finns ledig plats eller inte för att undvika sårade känslor.

• Bröllopsyra2010

Hej! Såklart att jag hade bjudit henne. En mer el mindre spelar väl ingen roll. Tänk vad tråkigt om du mister en vän, för att du inte bjuder.

• Vi2alltid

hon kan väl klara sig utan sin kille EN ENDA dag...
    jag tycker det är lite jobbigt med folk som ska ta med sig sina ragg för veckan
    min tärnas pojkvän är inte ens bjuden till mitt bröllop, och hon tycker inte det är så konstigt eftersom jag inte träffat honom alls mycket

säg som det är! beklaga och säg att du gärna hade velat bjuda men det är redan på bristningsgränsen

om hon är din vän skulle hon respektera det

• 090208

Jag har en massa kompisar som alla bor pa olika stallen i landet, jag sjalv bor inte ens i Sverige. Har inte traffat dom pa 1 ar och da bara flickorna. Sa jag har sagt sa att pojkvanner jag aldrig ens traffat tyvarr inte ar bjudna. Om jag inte ens har halsat pa dom, vad ska dom da pa min fest att gora???

• anne på grönkulla

I det här fallet tycks det glasklart och enkelt. Han får inte plats.

I övrigt tycker jag allmänt man ska vara så generös man kan. Även med respektive man inte träffat. Skälet är att man vårdar sina relationer med sin vän i paret bäst så - varför ska jag döma över andras relationer? Går jag till mig själv är det mycket lättare att prioritera bort inbjudningar som min man inte är inkluderad i till förmån för gemensam tid.

• Pearldrop

Säg att det itne går till middagen men han får gärna komma på festen

• Stardusty

Jag tycker inte alls att man måste bjuda folks respektive "bara för att"! Allt beror ju i och för sig på tonen i bröllopet i övrigt, tex har man bjudit i princip alla man känner så tycker jag att resp. är välkomna, men vi som bara bjudit de allra närmsta skulle aldrig tacka ja till att någon singel tar med en person vi aldrig träffat innan. Dessutom skulle nog den personen ha tråkigt då nästan alla andra på vårt bröllop träffats tidigare, alla som kommer känner åtminstone 5 st andra på bröllopet. Så jag skulle absolut sagt nej, vi har bjudit tre singlar och jag har sagt till dom alla tre att skulle de träffa någon precis innan bröllopet så har vi inte möjlighet att bjuda in dem.

Svar på tråden Vad skulle ni gjort