• Anders Pernil­la
    Äldre 1 Jun 10:18
    2036 visningar
    4 svar
    4
    2036

    Gifta sig i Thailand?

    Hej!

    Jag o min sambo har pratat om att gifta oss i Thailand i nov när vi ska dit på semester. Har letat runt lite på nätet hur man ska gå till väga och hittat ett företag vid namn Travel insight. Dom hjälper till att arrangera bröllop och fixar pappersexercisen så att bröllopet blir gilltigt i Sverige mot en viss betalning. Är det någon som gift sig genom dom lr har någon erfarenhet av dom, bra el dåligt? Så man vet om dom är seriöst företag!

    Pernilla

  • Svar på tråden Gifta sig i Thailand?
  • PeterO­CHErik­a
    Äldre 1 Jun 23:04
    #1

    har hört många som gift sig via dom funderade själv ett tag men nu blir det hemma istället

    har hört att dom ska vara bra men v'ldigt svåra att få kontakt med..

    fick ett tips via fritidsresor att kontaklta svenska kyrkan utland om man vill gifta sig utomlands.. dom kan också hjälpa till

    pröva även med thailandsresor .. dom har butik i sthlm.. kan vara bra dom har nog också erfarenhet.
    lycka till!

  • Maja80
    Äldre 29 Jun 13:11
    #2

    Jag ska gifta mig i Thailand i februari 2009. Jag har kontaktat olika resorts och de flesta har wedding packages och kan hjälpa till med att få ordnat så att det även blir lagligt i Sverige. De gör samma jobb som Travel Insight, skillnaden är att TI är svenskar. Och det kan säkert underlätta ibland ; ). Jag kommer dock att anlita en thailändsk resort. Jag tror de gör ett minst lika bra jobb. Hoppas ni får underbar dag vad ni än väljer att göra!

  • Sanche­r
    Äldre 27 Jul 09:51
    #3

    I nov är det tänkt att vi ska gifta oss i Koh Lanta. Jag har varit i kontakt med Stefan på Travel Insight sedan mitten av juni. I början fick jag svar rätt så snabbt, sedan har han haft semester till den 15 juli. Efter det fick jag ett mail den 18 om bokningen av vigseldatum. Det kostar 1000kr i bokningsavgift. Jag betalade den summan till det konto som stod i mailet, därefter skulle jag få en bekräftelse och en koordinator, men jag väntar fortfarande på detta, det har nu gått 9 dagar, men det brukar kanske ta så lång, eller längre tid innan dom svarar. Nå'n som vet bättre?
    Han skrev visserligen att dom fått ca 106 bröllopsförfrågningar under hans semester som ska besvaras.
    Så jag behöver nog lite mer tålamod, men samtidigt vill jag gärna komma igång ordentligt med planeringen, så att allt är färdigt i god tid.

  • Sanche­r
    Äldre 29 Jul 10:54
    #4

    Jag fick faktiskt svar i förrgår kväll, att betalningen var OK. De sände med en hel del information om saker att ta ställning till innan den egentliga planeringen börjar och vilka dokument som vi behöver ta fram och vart de ska sändas. Så det här ska säkert bli bra, vi har tre månader kvar.

Svar på tråden Gifta sig i Thailand?