Jag vet hur du känner, jag var oxå nervös, vi hade varit ihop i 2 år och med och jag var nervös över hur dom skulle reagera. Jag är älst också men inte så gammal kanske..23 år. Kommer fylla 25 det året vi gifter oss!
Saker som önskan om barnbarn eller giftemål har aldrig tagits upp av mina föräldrar, antingen för att dom inte vill lägga sig i eller för att dom helt enkelt inte kan se deras "små" döttrar (har en lilla syster oxå) bli vuxna!
Vi gav dom en bok "att hålla tal" där vi hade skrivit att det var dax att börja öva eftersom vi gifter oss då och då.
När dom (mamma) läste så var det typ - "Nej, Va?, Vad roligt typ...ingen direkt över förtjusning som jag hade hoppats på... och pappa lika dant.. "mm det var ju kul..."
Hon frågade inget dirket den dagen eller inte någon dag, inget om lokalen, kyrkan, klänning, jag fick berätta lite smått själv, men inte så mycket eftersom jag inte kände att jag vill stå och berätta om alla planer då hon inte själv var intresserad. Den enda gången hon sa något var i stilen at "usch vad jag börjar bli gammal" just med tanke på att hennes dotter skulle gifta sig!
När mina släkt fick reda på det, tex min moster, hon blev över förtjust och vi fick värsta kramen m.m frågade massor om allt och inget..
Lite tråkigt... hoppas det bara är för att hon inte har fattat det än och att det blir bättre. Eftersom mamma är den jag oftast går till när jag har lite olika val att göra. Vilket man gör när man planerar bröllop!
Klart ni ska berätta! Klart att dom blir glada! Antingen om det kommer på en gång eller om det kommer senare! Jag är glad ändå så klart! Men hade naturligtvis varit gladare med en lite mer engagerad mamma! Det kan ju vara så att hon inte vill låägga sig i för mycket med tanke på att det är mitt bröllop!