• 10 års förlovning får räcka

För dyr fotograf?

Vi betalar 4500:- för två timmars fotografering. Då får vi ett collage med nio bilder. Det är allt. Fotografen är duktig, tar lite annorlunda, moderna bilder.... men jag är tveksam... tycker att andra verkar få så många bilder, både i album och på CD.

Vill visserligen hellre ha ett collage än ett album som ligger i en låda, men det är få bilder för det priset tycker jag. Vad tycker ni?

• Svar på tråden För dyr fotograf?

Okej, då kanske det inte är så farligt då. Huvudsaken är ju att man blir nöjd. Min kompis anlitade en hobbyfotograf och var mycket missnöjd efteråt, knappt en bild som var proffsig.... då kör jag på denna fotografen!

• Hajime

har en kompis som utbildar sig till fotograf som ska ta bilder på mig och m2b för 1000:-, sen en kompis mamma ska ta resten

• KristinaDubb

Vi betalar 7700:- med 2Förstoringar, 16 vanliga bilder, 70 tackkort och alla bilder på en cdskiva. Jag tyckte att det ni får blir dyrt. Men fotografen kanske är duktig.

• smulan80

Vår fotograf vill ha en platta öl och en bag-in-box vin
    Men då är det en fotograf som jag jobbar med också sen vill vi ha bilderna på cd bara så fixar vi resten själva.

• JohanoCissi

vi btalade 5000 för 16 bilder och en timmes fotografering

• lisen85

usch fotograf kan tydligen kosta hur mycket som helst. jag tycker inte att kvalitetsskillnaden mellan 15000 kr fotografen och 5000 är motiv nog till prisskillnaden. visst är proffset säkert duktigare men de fotografer jag jämförde kunde inte jag se att skillnaden i kvalite motsvarade 10000 mer i pris.

undrar om hela bröllopsbranchen visar samma trend. finns det extraknäckare inom catering, dukning, uthyrning av tält och andra delar av ett bröllop?

• Lollick

Tänk på utrustning, utbildning, lokalhra , marknadföring, skatter, socialaavgiter ingår i priset på varje bild....
    Jag tror de är värda sitt pris!!!
    Det finns jätte många som är i början av sin karriär och tar aldeles för lite betalt...de kan nog inte leva på det utan får extra knäcka med annat med....

• Tessis78

3500 kr får vi betala för 3 h fotagrafering samt alla bilderna på cd-skiva så vi själva kan framkalla. Prisvärt tycker jag

• brudlycka

Vi betalar 3000kr för en hel eftermiddag 11-16 och bilder på cd...så vi kommer också framkalla själv

• Lollick

det är sjukt bar pris!!! grattis!

Jag är numera gift, gifte mig igår.... Fotograferingen var över all förväntan. Fotografen var proffsig, lyssnade på oss. Tog bilder med känsla, moderna vinklar och annorlunda poser. Vi kommer betala ca 5500 för ett collage med nio bilder samt tackkort. Det är mycket pengar men otroligt mycket arbete kommer att läggas ner på redigering av bilder och montage av collaget. Blir säkert nöjd. Tror inte man ångrar sig att satsa på kvalitet.

• haksa

Få jag fråga villken fotograf ska ni ha?

Tessis78 skrev 2008-07-26 17:00:47 följande:
    3500 kr får vi betala för 3 h fotagrafering samt alla bilderna på cd-skiva så vi själva kan framkalla. Prisvärt tycker jag
  • Veronika Brith

10 års förlovning får räcka skrev 2008-07-27 21:28:34 följande:

Jag är numera gift, gifte mig igår.... Tog bilder med känsla, moderna vinklar och annorlunda poser.
    Har ni redan sett bilder?
  • Essovich

Priset kanske är lite olika beroende på var man bor oxå? vet inte men en liten gissning.

/jessica

Veronika Brith skrev 2008-07-28 18:07:14 följande:

10 års förlovning får räcka skrev 2008-07-27 21:28:34 följande:
    Har ni redan sett bilder?
    Nej, men vi fick titta på vissa bilder i kameran. Vi hade också diskuterat vad vi ville ha innan. Det märktes också att han hela tiden letade efter nya vinklar. Bla tog han ett häftigt kort snett underifrån där vi poserar framför kyrkan. Solen står precis bakom kyrktornet och gör att hela tornet skimrar. Mycket effektfullt.

En annan bild tog han när min man spontant skulle hjälpa mig att få upp släpet. Då såg han en bild direkt och knäppte. Vinden tog tag i släpet och förde det upp i luften vid just rätt ögonblick.

Tror inte vilken fotograf som helst ser sådant...
  • Troll1

Ngn i Göteborgsområdet? Inboxa mig gärna tips på duktig fotograf (inte den dyraste, det går inte tyvärr... )

• FruKjörling

Gifte oss i lördags hade fotografen från kl 15 då vigseln började till efter kl 23 på kvällen han tog ca 600 bilder vi får väl mellan 150-200 av dom förstoringar gör vi själva men vi får både tradionella och lite andra som vi ville ha för det betalade vi 10 tusen och det var värt varenda öre :)

Svar på tråden För dyr fotograf?