• Fluffin

Lekar

Planerar en möhippa och har nu kommit till lekarna... På kvällen ska vi ha buffé med lite olika "happenings" under tiden. Har ni några idéer på roliga lekar eller aktiviteter? Det ska tilläggas att vi i gänget är 10 stycken där alla inte känner varandra. Några har inte ens träffats förut...

• Svar på tråden Lekar
  • MrsC

En bra sak är om bruden går runt bordet och berättar om sin relation till alla närvarande. Men det kanske bör komma tidigare på dagen och inte på kvällen...

• hungran79

paintboll, lazerdoom..... finns det inte tips om det.... kommer med mer senare.

• hungran79

detta stod på BT .... kolla på möhippor.

* Go-cart
    * Äventyrsbad
    * Jaccuzi/bubbelpol
    * Danskurs tex. salsa
    * Flyga flygplan
    * Minigolf
    * Låta bruden få massage
    * Pick-nick
    * Låta bruden gå tipspromenad
    * Middag på restaurang
    * Middag hemma hos någon
    * Låta sminka bruden proffesionellt
    * Leka fångarna på fortet (Vaxholmskastellet)
    * Paintball
    * Lazerdome
    * Hoppa fallskärm
    * Göra lite mindre uppdrag till bruden *
    * Åka på kortare båtkryssning
    * Gå på tivoli
    * Gå ut på ett dansställe på kvällen
    * Rida islandshäst
    * Laga mat med inhyrd proffessionell kock
    * Åka vattenskidor.
    * Klättra klättervägg (inom- eller utomhus).
    * Sjunga in en CD i studio
    * Femkamp på tex. Gröna Lund med skytte, pilkastning mm.
    * Gå på drejkurs
    * Boxning
    * Fäktning
    * Bågskytte

• Fluffin

Det jag skulle vilja ha tips på är lekar att ha på kvällen då vi ska äta. Typ tipspromenad, eller gissningslekar om bruden, brudparet eller möhippegänget... Har aldrig varit på en möhippa så jag behöver hjälp med förslag på frågor eller annat spex.

• MrsC

På min möhippa i lördags fick jag göra ett musikprov som var kul! Alla deltagarna på möhippan (plus några som tyvärr inte kunde vara med) hade valt ut en låt som de förknippar med mig, och alla låtarna hade bränts ner på en CD-skiva. Under kvällen spelades låtarna upp en och en, och jag fick gissa vem som valt låten och varför. Leken väckte många gamla minnen och det var kul att höra alla motiveringar.

• AmieochJoakim2011

MrsC - det lät jätte roligt och mysigt spela upp låtar som får en att minnas en massa saker! Det var en rolig ide!

Svar på tråden Lekar