• kikkan85

Vad kan man ge i gåva till sina gäster?

Vi behöver lite hjälp! Vi vill ge våra gäster en liten gåva som ett roligt minne från festen, men det får inte kosta för mycket. Det ska mest vara en rolig grej. Tex kan man sätta ett tema på tjejerna och ett på killarna. Snälla hjälp oss, behöver lite inspiration! Vi hade först tänkt ge en liten söt ask med lite choklad i men vi kan inte bestämma oss för om detta är det vi vill!

Tackar för svar!

• Svar på tråden Vad kan man ge i gåva till sina gäster?
  • Aleta

Jag såg precis en tråd med designade tändsticksaskar, det kanske vore något?
    Tänk på att många av gästerna (någon här påstod att det var så många som 80%) lämnar kvar sina favors, så att du inte blir ledsen för det.
    Jag skulle själv som gäst inte vilja ha något, men det finns säkert de som tycker att det är kul.
    Det jag försöker få sagt är att gör det för er egen skull, för att ni tycker att det är roligt men bli inte ledsna om gästerna inte blir så glada som ni hade hoppats.
    Hälsar en förståndig tråktant

• Fru Handal

Min syster hade lagt ett guldhjärta på varje kuvert, det var hur fint som helst. Men det var ganska många som inte tog med dem, man kanske ska säga det till folk så de förstår att de får dem!
    Man kan ju använda dem som bordsplacering och skriva namnen på dem. Då kanske folk fattar!!

Hoppas att det blir bra!

• Hofsan

Lägg i några minitoblerone tex.Har man choklad eller något ätbart i så brukar folk fatta att det är till för att ätas

• Dalabruden

Vi kommer ha stenar, målat med ett motiv i festens tema, samt med personens namn. Jag har skrivit i festprogrammet att de får ta med sig stenen hem, så ingen undrar. Sen om de gör det eller ej är ju upp till gästen...

• Anna Karenina

Man kan göra jättefina servettringar med namn på och skriva/säga att de får ta med sig hem om de vill. Lite fint med symboliken ring - bröllop också!

• Zozo

Mmmm.. jag skulle da inte vilja ha varken stenar eller udda servettringar med mitt namn pa! Att det sedan är fint i dukningen är ju en sak, men uppskattad present? Nepp.. Jag behöver alls ingen present som bröllopsgäst - synerhet inte glas med graverat namn (eller brudparets namn) pa e dyl. Uppskattat kan i sa fall mintpastiller eller nat vara - skönt efter riklig midag!

• Aleta

Fru Handal skrev 2008-05-28 22:48:19 följande:

Min syster hade lagt ett guldhjärta på varje kuvert, det var hur fint som helst. Men det var ganska många som inte tog med dem, man kanske ska säga det till folk så de förstår att de får dem!Man kan ju använda dem som bordsplacering och skriva namnen på dem. Då kanske folk fattar!!Hoppas att det blir bra!
    Det är nog inte att folk inte fattar, utan att de inte vill ha helt enkelt. Jag tror inte att folk vill bli påminda att ta hem en massa småpryttlar som de sedan känner sig tvugna att ta fram när brudparet kommer på besök
  • MissRagger

Jagf har köpt små askar!...
    dom är formade som små brudklänningar och frackar!...
    värkligen söta att lägga en liten choklad bit i eller ett litet citat eller någor sådant! askarna finns på mina bilder..!

• Rebellen75

Miss Ragger ville bara info att det inte går att se dina bilder.

Svar på tråden Vad kan man ge i gåva till sina gäster?