• glowbyjlo

    Extraslag

    Hej!

    Undrar om det finns fler härinne som lider av extraslag? Fick mina problem med extraslag när jag var gravid i vecka 13 och hade besvären under resterande av min graviditet!
    Det minskades dock kraftigt efter förlossningen men har inte riktigt försvunnit. Har vissa dagar mer och andra mindre.
    Ni som kanske har problemen...medicinerar ni och med vad isåfall? Hjälper det?
    Har era problem förvärrats av tex graviditet??
    Är tacksam för alla svar jag får

  • Svar på tråden Extraslag
  • FruRålin080808

    Jag hade tryck över bröstet och extraslag i januari i år. Har aldrig haft det tidigare. Läkarna misstänkte infarkt, men tackolov var det "bara" stress...Min farfar, min pappa och min faster har haft hjärtproblem så jag ligger i riskzonen. Det händer bara någon enstaka gång nu och jag äter inga mediciner...

  • harthurs

    Jag har ofta extraslag. Borjade for ca 3 ar sedan, var riktigt laskigt, men nu ha rjag nastan blivit 'van'. Jag var till lakare och kolalde upp det, har hogt blodtryck och gjorde massa tester. De sa att extraslag ar normalt och att manga har det. Sa lange hjartat inte slar extra nar du tranar sa de att det inte ar farligt.
    Men jag tycker det ar obehagligt, ofta nar jag sitter stilla eller pa morgonen i sangen kommer slagen.
    I vintras var jag till lakare igen och mitt blodtryck var da alldeles for hogt sa jag ater numera Beta-blockerare.. Kanns inte sa bra att ata medecin och vara ratt ung men kanner skillnad sa jag planerar fortsatta ata de.
    Extraslagen har minskat men kanner fortfarande av dem.

  • glowbyjlo

    Tack för svaret. Har du extraslag varje dag om jag får lov att fråga? Eller bara ibland? Känner du att det förvärras av något särkilt du gör tex dricker kaffe eller röker,äter mkt mat, stressar, oroar dig, innan mensen kanske? Tacksam för svar men förstår om du inte vill svara på alla mina frågor. Visst är det obehagligt. Verkligen jättejobbigt tycker jag. Blir rädd varje gång det slår extraslag.


    harthurs skrev 2008-05-29 01:42:10 följande:
    Jag har ofta extraslag. Borjade for ca 3 ar sedan, var riktigt laskigt, men nu ha rjag nastan blivit 'van'. Jag var till lakare och kolalde upp det, har hogt blodtryck och gjorde massa tester. De sa att extraslag ar normalt och att manga har det. Sa lange hjartat inte slar extra nar du tranar sa de att det inte ar farligt.Men jag tycker det ar obehagligt, ofta nar jag sitter stilla eller pa morgonen i sangen kommer slagen.I vintras var jag till lakare igen och mitt blodtryck var da alldeles for hogt sa jag ater numera Beta-blockerare.. Kanns inte sa bra att ata medecin och vara ratt ung men kanner skillnad sa jag planerar fortsatta ata de.Extraslagen har minskat men kanner fortfarande av dem.
  • glowbyjlo

    Usch vad jobbigt. Ja det måste kännas trist när man vet att det finns många i släkten som har hjärtproblem. I min släkt är det bara jag som har detta bekymmer med extraslag men det är förvisso inget farligt hjärtfel men är dock ändå obehagligt.


    FruRålin080808 skrev 2008-05-28 23:12:16 följande:
    Jag hade tryck över bröstet och extraslag i januari i år. Har aldrig haft det tidigare. Läkarna misstänkte infarkt, men tackolov var det "bara" stress...Min farfar, min pappa och min faster har haft hjärtproblem så jag ligger i riskzonen. Det händer bara någon enstaka gång nu och jag äter inga mediciner...
  • Sommargrönt

    Min mamma har extraslag, har förstått att det inte alls är farligt egentligen men att det visst känns fruktansvärt obehagligt. Min mamma tar en tablett aspirin om dagen så blir det visst mycket bättre av sig själv...

  • lodo

    extra slag är jättevanligt och inte farligt är 30 år o har alltid haft det, lika pigg o glad ändå, känner flera som har det o inga problems.

  • glowbyjlo

    Jaha...okej då kanske man skulle pröva det då? Finns det att köpa receptfritt eller det kanske du inte vet? Vad är det i aspirin som funkar för extraslag då? Tack för ditt inlägg.


    Sommargrönt skrev 2008-05-30 15:32:44 följande:
    Min mamma har extraslag, har förstått att det inte alls är farligt egentligen men att det visst känns fruktansvärt obehagligt. Min mamma tar en tablett aspirin om dagen så blir det visst mycket bättre av sig själv...
  • glowbyjlo

    Oj. Har du haft det sen du var liten eller? Känner du av dina extraslag väldigt tydligt och har du dom varje dag eller bara någon gång då och då? Blir det förvärrat av något du gör? Tex stress eller för lite sömn?Tack för att du svarade


    lodo skrev 2008-05-30 15:35:47 följande:
    extra slag är jättevanligt och inte farligt är 30 år o har alltid haft det, lika pigg o glad ändå, känner flera som har det o inga problems.
  • lodo

    har extraslag varje dag, har varit lite nervös över det så jag har kollat upp för man tror ju att nått är som det inte ska, men dom har tagit ultraljud, ekg och gått med bandspelare som registrerar hjärtslagen oså o läkarna själva säger att det är jättevanligt med extraslag / dubbelslag och att jag INTE behöver oroa mig. när jag har kollat runt lite så har jag upptäckt att många av dom jag känner oxå har det och att dom oxå säger att det är väldigt vanligt, japp är ju nu i sommar 30 o så långt jag nog kan minnas så har jag haft extraslag och dom är alltid där kommer inte vid särskila ansträngningar eller så.
    tror iallafall inte du behöver oroa dig..

    hittade detta på netdoktor.se.
    Att hjärtat slår så kallade extraslag är vanligt. Efter ett extraslag kan det bli en kort paus innan nästa hjärtslag kommer och detta slag kan upplevas som extra kraftigt. Det kan av vissa upplevas som obehagligt men är ofarligt. Om du däremot har längre perioder av onormala hjärtrusningar bör ditt sjukhus utreda detta. Som du säkert vet så ska du göra uppehåll i träning och vila om du håller på att bli förkyld eller har en pågående infektion.


    glowbyjlo skrev 2008-05-30 21:37:19 följande:
    Oj. Har du haft det sen du var liten eller? Känner du av dina extraslag väldigt tydligt och har du dom varje dag eller bara någon gång då och då? Blir det förvärrat av något du gör? Tex stress eller för lite sömn?Tack för att du svarade
  • glowbyjlo

    Tusen tack för ditt svar.
    Jag hade lite problem med extraslag innan jag blev gravid för snart 1 1/2 år sedan. Men under min graviditet så blev det mkt förvärrat. Hade extraslag hela hela tiden. Var verkligen jobbigt men efter förlossningen så släppte det litegrann. Har du barn? Om du har det..fick du ökade besvär under din graviditet? Tacksam för svar.


    lodo skrev 2008-05-31 10:05:25 följande:
    har extraslag varje dag, har varit lite nervös över det så jag har kollat upp för man tror ju att nått är som det inte ska, men dom har tagit ultraljud, ekg och gått med bandspelare som registrerar hjärtslagen oså o läkarna själva säger att det är jättevanligt med extraslag / dubbelslag och att jag INTE behöver oroa mig. när jag har kollat runt lite så har jag upptäckt att många av dom jag känner oxå har det och att dom oxå säger att det är väldigt vanligt, japp är ju nu i sommar 30 o så långt jag nog kan minnas så har jag haft extraslag och dom är alltid där kommer inte vid särskila ansträngningar eller så.tror iallafall inte du behöver oroa dig..hittade detta på netdoktor.se.Att hjärtat slår så kallade extraslag är vanligt. Efter ett extraslag kan det bli en kort paus innan nästa hjärtslag kommer och detta slag kan upplevas som extra kraftigt. Det kan av vissa upplevas som obehagligt men är ofarligt. Om du däremot har längre perioder av onormala hjärtrusningar bör ditt sjukhus utreda detta. Som du säkert vet så ska du göra uppehåll i träning och vila om du håller på att bli förkyld eller har en pågående infektion.
  • lodo

    halloj, nä jag har inte barn, kan inte få :(


    glowbyjlo skrev 2008-06-02 17:41:01 följande:
    Tusen tack för ditt svar.Jag hade lite problem med extraslag innan jag blev gravid för snart 1 1/2 år sedan. Men under min graviditet så blev det mkt förvärrat. Hade extraslag hela hela tiden. Var verkligen jobbigt men efter förlossningen så släppte det litegrann. Har du barn? Om du har det..fick du ökade besvär under din graviditet? Tacksam för svar.
  • glowbyjlo

    Okej. Beklagar. Har ni tänkt på adoption någon gång då eller? Vi har själv varit inne på den tanken många gånger fastän att jag inte har problem med att bli gravid. Vi har ju som sagt en son. Men jag mådde så fruktansvärt dåligt under min gravditet så jag är livrädd inför tanken på att bli gravid igen.


    lodo skrev 2008-06-02 21:26:02 följande:
    halloj, nä jag har inte barn, kan inte få :(
Svar på tråden Extraslag