• cefalu76

vigsel / bröllop på Arlanda se hit

Hej hej! Vi ska gifta oss på arlanda i september 2008, önskar tips och höra mer av er som redan gjort detta. Eller höra från er som planerar. Vet att det finns gamla trådar, men nu tar jag tag i en ny.
    Tips och berättelser hur det var emottages tacksamt.
    Kram!

• Svar på tråden vigsel / bröllop på Arlanda se hit
  • avil

inte arlanda-men kallax-luleå!! 15 sep 08.
    Fast vi gör det bara snabbast möjligast o har inga speciella kläder,inga blommor,ingen musik o inga gäster!
    Vi bara är i viprummet vi våra barn o vigselförättaren+vittnen som flygplatsen får fixa.
    Sen far vi på resan o där har vi vigselcermonin veckan efter,med brudkläder o blommor.....

• Arlandabrud

Vi ska också gifta oss på Arlanda i september, den 17. När är det dags för er?
    Vi gifter oss halv tolv, och sen flyger vi till bali halv 3.
    Kommer att vigas i VIP rummet, och våra föräldrar kommer att vara med och efter vigseln kommer vi att skåla i champange och lite tilltugg kanske.
    Kommer att vara rätt enkelt klädd i en vit sommarkläning, och sen kommer jag nog ha en liten blombukett.
    Hur kommer ert arlandabröllop vara?

• avil

Vi gifter oss nog runt 12 tiden.Vårt plan ska fara 14:30.
    Skåla i nåt ska vi med.

• cefalu76

Hej! Trevligt att flera skall testa detta. Vi gifter oss den 1 sept och drar sedan på bröllopsresa till italien tidigt morgonen efter. Vi skall leta vittnen på arlanda vilket känns lite pirrigt men samtidigt blir det npg ett roligt och knäppt minne av vår dag. Vi kommer ha det mkt enkelt, ingen speciell musik osv. Tror inte heller jag skall ha blommor då jag bara får lämna dem sedan, man får ju inte ta med dem utomlands. Det blir bara jag och sambon. Krutet lägger vi på resan och sedan blir det eventuellt en liten mingelfest hemma i trädgården med lite snittar och skumpa.
    Har dock lite problem med kläderna, har tänkt mig en enkel sommarklänning men inte hittat ngn än. Ni som ska ha musik / har haft musik, hur funkade det?

• cefalu76

Vi gifter oss i kapellet, förresten. Prästen heter Anders, verkar jättemysig.

• avil

Vi har redan mailat o sagt att DE får stå för vittnen,det blir nån som jobbar där.

• cefalu76

avil: vi var också inne på vip servicen men nu blir det kapellet ändå och egen jakt!

• 2ringar

När man gifter sig i kapellet, får man inte ha egna vittnen då? Sen undrar jag om det är svårt att få tid i arlanda kapellet?

Svar på tråden vigsel / bröllop på Arlanda se hit