Deppigt inlägg!
Hej ni alla där ute!
Usch vad mycket känslor det kommer innan ens bröllop! Många funderingar. Hrm... Jag har haft en jobbig uppväxt och har idag ingen som helst kontakt med min familj. Jag har inte träffat dem på över 5 år nu. Varken syskon eller föräldrar, det är inget jag saknar eller känner så stor sorg över, situationen gjorde att det bara blev så. Mina föräldrar och syskon var väldigt destruktiva, även om jag älskar dem, så är jag glad att det blev som det blev, hur känslokallt det än låter. Jag vill inte gå närmare in på vad och varför eller hur.
Men i a f. Min svärmor är en riktigt Häxa, minst sagt! Ett stort problem, hon är stans skvallerkärring och vet då ingenting om detta, för hon skulle berätta för halva världen. Men nu när vi ska gifta oss, så kommer hon fråga som bara den! Varför är inte din familj med? osv osv. en massa frågor, rena polisförhöret, jag vill inte berätta något för henne, för hela världen kommer veta det minuterna efter. Hur ska jag förklara detta för henne? Jag har absolut ingen lust att diskutera min familj med henne, eller någon annan på min bröllopsdag. Men självklart så förstår jag att hon undrar. Problemet är dock att hon vägrar ge sig, jag har sagt till henne ett antal gånger när hon har frågat att jag inte har någon relation till min familj, och vill inte diskutera det något mer, men hon fortsätter ändå. Hon vägrar respektera mitt svar. Jag hade tänkt säga något i stil med, jag har ingen relation till min familj och det vet du ju om, och idag är det inte rätt dag att diskutera dem, när jag är redo så kommer jag själv att berätta min relation till min familj, men idag är min bröllopsdag och då vill jag bara njuta.
Den dagen kommer jag nog känna mig så ensam, för jag har inga vuxna i mitt liv, jag har bara två nära vänninor som kommer från min sida. (Det blir ett väldigt litet bröllop) Vi blir 10 personer. Jag är ju överlycklig över att jag ska gifta mig och stolt över mig själv och det beslut jag tog för 5 år sedan. usch vad jag svammlar...!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 21:49
Jag är alltså inte deppig, jag ville bara få skriva av mig.. hehe