• EnaOline

Deppigt inlägg!

Hej ni alla där ute!

Usch vad mycket känslor det kommer innan ens bröllop! Många funderingar. Hrm... Jag har haft en jobbig uppväxt och har idag ingen som helst kontakt med min familj. Jag har inte träffat dem på över 5 år nu. Varken syskon eller föräldrar, det är inget jag saknar eller känner så stor sorg över, situationen gjorde att det bara blev så. Mina föräldrar och syskon var väldigt destruktiva, även om jag älskar dem, så är jag glad att det blev som det blev, hur känslokallt det än låter. Jag vill inte gå närmare in på vad och varför eller hur.

Men i a f. Min svärmor är en riktigt Häxa, minst sagt! Ett stort problem, hon är stans skvallerkärring och vet då ingenting om detta, för hon skulle berätta för halva världen. Men nu när vi ska gifta oss, så kommer hon fråga som bara den! Varför är inte din familj med? osv osv. en massa frågor, rena polisförhöret, jag vill inte berätta något för henne, för hela världen kommer veta det minuterna efter. Hur ska jag förklara detta för henne? Jag har absolut ingen lust att diskutera min familj med henne, eller någon annan på min bröllopsdag. Men självklart så förstår jag att hon undrar. Problemet är dock att hon vägrar ge sig, jag har sagt till henne ett antal gånger när hon har frågat att jag inte har någon relation till min familj, och vill inte diskutera det något mer, men hon fortsätter ändå. Hon vägrar respektera mitt svar. Jag hade tänkt säga något i stil med, jag har ingen relation till min familj och det vet du ju om, och idag är det inte rätt dag att diskutera dem, när jag är redo så kommer jag själv att berätta min relation till min familj, men idag är min bröllopsdag och då vill jag bara njuta.

Den dagen kommer jag nog känna mig så ensam, för jag har inga vuxna i mitt liv, jag har bara två nära vänninor som kommer från min sida. (Det blir ett väldigt litet bröllop) Vi blir 10 personer. Jag är ju överlycklig över att jag ska gifta mig och stolt över mig själv och det beslut jag tog för 5 år sedan. usch vad jag svammlar...!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 21:49
    Jag är alltså inte deppig, jag ville bara få skriva av mig.. hehe

• Svar på tråden Deppigt inlägg!
  • EnaOline

haha jag får anlita lite skådisar, för jag är ju så rik (NOT) :P

• EnaOline

Kan man bli adopterad när man är så gammal?? Av en mamma?? Seriöst, någon som inte har kunnat få barn som är genomsnäll? :)

• fromheretoeternity

Jag blir helt tårögd.... du verkar vara en otroligt stark och fin person. Önskar dig all lycka och jag är säker på att du kommer bli en underbar fru och mamma:)

EnaOline skrev 2008-05-23 22:10:17 följande:
    Jag har på sista tiden blivit så otroligt känslig och börjar verkligen förstå att att gifta sig är en stor process, mycket som händer. (positiva saker) Jag kan ibland sakna en mamma, en sån mamma som alla borde ha rätt till att ha, som finns där, som är med när man provar klänningen, hjälper en osv.. men men.. sånt är livet ibland... Jag ska då se till att bli en sån mamma för mian barn! :)
  • FruRålin080808

Jag har ingen kontakt med min mamma, har inte haft det på ca 9-10 år, vilket i många situationer kan vara jobbigt att berätta för folk. Många som har en sund relation till sin familj förstår inte hur det kan komma sig att man i en familj inte umgås. När jag berättar att jag inte har kontakt med min mamma höjer oftast på ögonbrynen och undrar varför. När jag säger att jag inte orkar eller vill prata om det brukar de flesta acceptera det. Du har ingen skyldighet att berätta för din svärmor och du måste stå på dig och inte bry dig om att hon är nyfiken. Hennes attityd och frågor får hon stå för.Försök att skaka av dig och inte lägga någon större vikt vid hennes försök att luska reda på saker och ting. Det är ditt liv och ditt val, om och när du blir mogen att berätta så kan du göra det, men låt henne inte pressa fram något som du senare faktiskt kommer ångra att du har berättat. Ta stöd av din man och dina väninnor, men försök att hålla dig så lugn du kan gentemot din blivande man eftersom det är hans mamma. Lycka till! Kramar

• EnaOline

Frurålin
    tack för dina råd! jag kommer aldrig berätta något för henne om min familj, det angår ärligt talat inte henne. Hon vill ju veta för att hata mig ännu mer och klanka ner på mig. Det är så otroligt jobbigt när hon pressar en, fastän man säger att man inte vill prata om det, speciellt när fästmannen inte är med. Är orolig att hon ska försöka luska information från mina vänninor, som tur är så ska de inte få sitta nära varandra, de ska få sitta på varsin sida är det tänkt

• FruRålin080808

Skulle gärna också vilja bli adopterad trots min höga ålder. Har en psyksjuk mamma och en dement svärmor så en "riktig" mamma el svärmor sökes...Vi kanske ska bli "systrar"?Har alltid haft i bakhuvudet att jag inte ska behandla mina barn som min mamma har gjort med oss syskon och hoppas och tror att jag lyckats bra. Min stora dotter ringde hem från pojkvännen nyss och sa att hon älskar mig. Hon brukar kalla mig mammut eller sin coola "tantmorsa" och det värmer...Jag är så lycklig över att inte blivit som min mamma som har fyra barn men bara träffar ett och har sporadisk kontakt med ett annat, två av oss träffar hon inte alls. Hon har träffat min yngsta dotter(snart 9 år) tre gånger...

EnaOline skrev 2008-05-23 22:13:31 följande:
    Kan man bli adopterad när man är så gammal?? Av en mamma?? Seriöst, någon som inte har kunnat få barn som är genomsnäll? :)
  • Babymama

Kan ni inte gifta er med era vänner i hemlighet och låta bli att bjuda svärmor eller andra vuxna? Tråkigt om du ska gå och må dåligt på din bröllopsdag i väntan på att tanten ska fråga/säga nått. Lycka till.

• EnaOline

Frurålin, ja visst kan vi bli systrar, jag har aldrig haft en syster...
    Å vad härligt att höra om din dotter, jag hoppas jag kommer bli en lika bra mamma, äh det ska jag banne mig se till att bli! hihi

• EnaOline

Babymama då skulle det bli först och främst hus i helvete och sen vill jag på något vis inte sjunka till hennes nivå, för jag vet att hon vill vara på sin sons bröllop, och sen är hans pappa en underbar man o jag vill inte ta det ifrån honom, och hans mormor som också är fantastisk och hans bror. Men hade hans föräldrar varit skilda så hade det varit en annan historia!

• Babymama

Din blivande man får se till att sätta munkavel på sin mor om hon inte kan uppföra sig :)

• EnaOline

Hahah jo vi får göra det, så säger vi till henne att det är en del av vigseln.. *fniss* Nädå, hon har sina bra sidor också, hon har två personligheter, den falskt trevliga o häxan... så vi får hoppas att den falska personligheten kommer fram den dagen! Jag fasar inför inbjudningskorten o hennes reaktion, de kommer få dem på måndag eller tisdag! Usch!

Svar på tråden Deppigt inlägg!