• paradisfågel

Fotbollsvänner

Hockey-tråden blev mer populär än vad jag trodde den skulle bli.. Nu är vi påväg mot sommar, sol och värme.. Och vad hör inte sommaren till om inte fotboll? Här tänkte jag att alla fotbollsintresserade kunde samlas för att diskutera, heja tillsammans och umgås..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 21:34
    Idag är det bara 15 dagar kvar till fotbolls-em börjar.. Hur tror ni det kommer gå? Vem är den största överraskningen för er? Vem kommer floppa?

• Svar på tråden Fotbollsvänner
  • Pienaar

Jag har bara ett intresse (förutom min kille & mina barn förstås) och det är FOTBOLL!
    Följer mitt lag i ur och skur och tar mig dessutom till England ibland för att se någon match

• paradisfågel

Vilket lag håller du på pienaar?

• Pienaar

Insidan av min vänstra handled finns ett stort märke i färgerna gult - rött & blått Sthlms stolthet

Vad håller du på själv?

• lotta070508

Hej, jag tror och hoppas att det kommer att gå bra för sverige men det kommer att bli tufft. Min M2b är helt galen i fotboll så det är tack vare honom som jag också är intresserad. Han är ett stort fan av Arsenal och har hållt på dem i många år. Jag har länge tänkt på vad jag skulle ge honom i morgongåva och blev lycklig när jag hittade en sida med olika killiga saker med alla engelska fotbollslag. Så jag köpte en snygg fickplunta med emblemet på och ett par manschettknappar med vapnet på. Bara ett litet tips om det finns fler brudar här med män som gillar engelsk fotboll.....

• Pienaar

lotta070508
    Vilken sida??

• paradisfågel

Har inte lika stor koll på det nu som förr.. Har alltid tyckt bättre om att spela.. När jag var yngre så höll jag på arsenal.. Men så länge sedan jag så dem spela.. Tror mycket har hänt i laget sedan dess.. Har bestämt mig för att ta upp fotbollsintresset och börja titta igen..

• lotta070508

Om du går in här www.cameo-favours.co.uk/home.html och så scrollar du ner och läser i vänstra spalten Giftware och ca 4 eller 5 rader under står football gifts. Där finns alla lagen och olika produkter. Det var inte svårt att handla av dem och de tar inte mycket i frakt. Jag betalade bara 4 pund tror jag eller nåt sånt.

• lotta070508

Det var så lite så. Pluntan var jättefin jag tog den helt i metall och tänkte att man kanske kan gravera något kul och bröllpsdagens datum på den. Vad tror ni om det?

• paradisfågel

www.fotbolls-em-2008.se/

en bra sida för de som vill hålla koll på fotbolls-em.. Här finner du tabell-faktan.. Lite kort fakta om städerna som matcherna kommer spelas i.. Även lite annat som kan vara av intresse rörande fotbolls-em finns med..

• Pienaar

Pluntan i silver är jättefin!

• lotta070508

Mycket bra sida. Tack så mycket! Kommer att kolla där regelbundet när det har startat. Känns som att det blir tufft med både spanien och grekland. Men konstigare saker har ju hänt.....

• paradisfågel

Ja, de spelar väldigt olika.. Ryssland kändes lite otippat för min del.. Kanske lite fördomsfullt av mig men ryssland förknippar jag med hockey, kommunism, vodka och kyla (inte nödvändigtvis i den ordningen).. Men de har ju trots allt kvalat in till em..

• Pyron

Min systerson är en av de barn som ska gå in på planen med spelarna. Det är häftigt.
    Så jag kommer att sitta klistrad den matchen. eller nja, innan matchen. *ler*

• Fröken förväntan
    Pienaar skrev 2008-05-23 21:38:10 följande:
    Insidan av min vänstra handled finns ett stort märke i färgerna gult - rött & blått Sthlms stolthet Vad håller du på själv?
    Ha, min sambo kanske skulle gifta sig med dig istället Han har på allvar pratat om att ha en slips i dessa färger på bröllopet... men jag har sagt NEJ... fastän jag inte tycker att jag är någon bridezilla
  • paradisfågel

Fröken förväntan, jag anser inte heller att jag är någon bridezilla men hade även jag sagt nej till de.. Även om de ska vara mycket upp till brudgummen hur han vill se ut, så ska han ju gärna gå ihop med resten av bröllopet precis som vi ska göra..

• Pienaar

Jag hade helt klart - utan tvekan sagt JA till en blårandig slips men eftersom min kille håller på ett annat Stlms-lag (grön-vita) så lär det ju knappast hända

• paradisfågel

Ikväll möter Sverige Slovenien på Ullevi.. Hur tror ni det kommer gå?

• paradisfågel

Imorrn är det dags.. Sverige möter Grekland i EM..

Svar på tråden Fotbollsvänner