• FruRålin080808

Orolig för bröllopsnatten

Vi har boksat bröllopsnatten på ett mysigt litet slott. Idag råkade jag berätta för en kompis att vi skulle tillbringa vår bröllopsnatt där..Tror ni inte hon känner henne som förvaltar slottet och en som jobbar där...Min kompis blinkade lite och verkade vilja hitta på "bus". Så nu blev jag orolig. Tänk om hon kokar i hop något

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 21:02
    råkade trycka på enter...Har mer att berätta. Fördelen med slottet är att det ligger nära lokalen och vårt hem. Sen är det otroligt mysigt och romantiskt. Vi kommer att ta våra foton i slottsparken.Nackdelen är att toaletten ligger i ett gemensamt utrymme. Nu ikväll ringer min sambos syster och frågar om vi bokat bröllopsnatten än. Hon reser mycket i jobbet och har frinätter på en del hotell och erbjöd sig att boka en nat tåt oss...VAD hade ni gjort?

• Svar på tråden Orolig för bröllopsnatten
  • grabbarna

bara orden toalett i gemensamt utrymme skulle få mig att backa nattpinkare som jag är ni kan väl kolla med sambons syster vart hon kan tänkas hitat ett fint rum..att scanna läget skadar ju inte men som sagt toalett på rummet är ett måste

• DanKat

Om ni verkligen inte vill att kompisen ska hitta på något så kan ni ju alltid ta kontakt med dom på det där slottet och säga som det är! Om dom vet att ni inte skulle uppskatta något sådant så kommer dom inte låta din (och deras) kompis hitta på något. I så fall riskerar dom ju att få dåligt rykte vilket jag knappast tror att dom är så sugna på! Nöjda kunder är ju den bästa reklamen

• FruRålin080808

Är också nattpinkare, men det är bara två rum slottstornet och förhoppningsvis är det bara vi där...Min sambos syster kan boka svit på något fint hotell i stan och det kostar oss inte ett öre..

grabbarna skrev 2008-05-23 21:08:51 följande:
    bara orden toalett i gemensamt utrymme skulle få mig att backa nattpinkare som jag är ni kan väl kolla med sambons syster vart hon kan tänkas hitat ett fint rum..att scanna läget skadar ju inte men som sagt toalett på rummet är ett måste
  • Timba

Kan du inte ta med en liten "potta"

Typ en gammal GB-glassförpackning som du sedan slänger på plats...

Jag hade nog valt slottet (gud vad romantiskt!) men sagt vänligt men väldigt bestämt till väninnan att jag inte ville ha vare sig sällskap eller "bus".

Så jag röstar på slottet. Ta med nattlinne som du kan dra på dig efter ev. sex då du går på toa och resterande nattpinkningar gör du i en medhavd potta!

• Babymama

Gud vad oromantiskt att kissa i en glassförpckning på sin bröllopsnatt, men alla är vi väl olika :) Jag hade nog tagit ett lyxigare rum och nöjt mig med vackra bilder från slottet.

• Timba
    Babymama skrev 2008-05-23 23:04:21 följande:
    Gud vad oromantiskt att kissa i en glassförpckning på sin bröllopsnatt, men alla är vi väl olika :) Jag hade nog tagit ett lyxigare rum och nöjt mig med vackra bilder från slottet.
    Kissa är väl den mest naturliga saken i världen?
  • Babymama

Nja, inte för alla :) Här är det låst toadörr som gäller, även efter vi är gifta :)

• FruRålin080808

Pottan kan jag vara utan, men tack för tipset...Lättare för er killar, men kissa i plastbuttor har jag gjort tillräckligt;)på diverse husvagnssemestrar och mormor och morfars stuga som liten.
    Jag har alltid haft en förkärlek till slottet men det känns väldigt lockande att få en svit gratis...Snål smålänning vet ni;)

• DanKat

Iofs, slottet kanske ni kan boka till en bröllopsdag eller liknande, men erbjudande om en gratis svit lär man inte få flera gånger

• fromheretoeternity

Jag hade helt klart tagit sviten! Slottet står kvar till första bröllopsdagen precis som någon skrev ovan.
    Egen toa är ett måste!!

Var förresten på ett bröllop förra året där gästerna som blev nödiga härvisades till en bajamaja! Det var ingen trevlig syn att se bruden kliva in där med sin megaklänning.... åååååh fy för bajamajor!!

• konichiwa girl

Ok, recap från min bröllopsnatt:

Jag och fästmannen sitter och dricker champagne och pratar, och jag plockar ur hårnålar, dekorationer med mera ur håret. Jag vill DUSCHA. Det är inte optional, det är ett måste. Håret sitter typ kvar i uppsättningsläge, så kraftigt besprutat med hårspray är det.

Toalett och dusch på rummet = mycket, mycket trevligt.

(PS: jo, vi blev "busade med", med vårt goda minne. Det "buset" gick ut på att de hade fixat en flaska champagne, italienska bröllopspraliner och lite annan choklad - samt lagt en bebisblöja under kudden. )

• konichiwa girl

(tänk dig, du har kutat omkring i bautaklänning hela dagen, du är sminkad, du är fixad i håret, du har ont i fossingarna - man känner sig faktiskt allmänt ofräsch!)

Svar på tråden Orolig för bröllopsnatten