• Blivan­de fru L
    Äldre 23 May 11:41
    19764 visningar
    19 svar
    19
    19764

    Mirakelmedel mot mörka påsar under ögonen?

    Jag har mörka påsar under ögonen och har duttat med alla möjliga krämer för att minska dem eller dölja dem. Har också prövat att sova mer och det hjälper inte heller.

    Är det någon som kan tipsa om något super-duper-medel som faktiskt fungerar? Det är inte så kul att få höra hur trött man ser ut hela tiden...

  • Svar på tråden Mirakelmedel mot mörka påsar under ögonen?
  • PennyJ­enny
    Äldre 23 May 11:44
    #1

    Tycker att de flesta mirakelmedel inte gör något. Oftast handlar det helt enkelt om att huden under ögonen är så pass tunn att blodkärlen som ligger där under bildar de mörka ringarna. Inte mycket att göra åt. Annars tycker jag att det är kost och sömn som påverkar mina mest. Lite mörk är jag alltid, men är jag stressad, äter och sover dåligt, då ser det ut som jag har ett par djupa vallgravar under ögonen.

  • Blivan­de fru L
    Äldre 23 May 11:56
    #2

    PennyJenny
    Du har nog rätt i att en sund livsstil är det bästa. Men ibland skulle det vara skönt att minska själva påsigheten lite, det mörka kan man förstås inte göra så mycket åt.

    Har prövat krämer från bl.a. Clinique, Biotherm och Body Shop. Undrar om någon har något annat märke att tipsa om?

  • Mikabe­lla
    Äldre 23 May 12:03
    #3

    jag tycker att krämer som har en kylande effekt är bäst. man känner liksom hur det slätar ut o dämpar. Kanebo har en bra...(Kanebo har oxå något som kallas "askungedroppar". 10 Seconds Awakening Essence. Får huden att piggna till o skina, gör så att makeen sitter bättre o stramar upp. Jag blandar den alltid med min foundation! Är riktigt dryg+ drygar ut foundationen ;) Fråga om prov för den är riktigt dyr (jag är totalt beroende av den nu ;) Sen tycker jag att det enklaste är att använda en riktigt bra concealer. inte för ljus dock..o var inte rädd för att använda mycket. stryk inte på utan "dutta" på i flera lager. Lycka till! Hoppas att du lyckas hitta en bra lösning!.

  • Humlan­66
    Äldre 23 May 12:11
    #4

    Ja apotekets Vichy är bra .. men sen tycker jag du ska använda concealer och det absolut bästa jag testat ( har testat MÅNGA ) är Lancome Effacernes lite dyr men VÄRT det och den är dryg så den räcker ett tag

  • valkyr­iana
    Äldre 23 May 12:16
    #5

    hylexin från bremmens lab fungerar litegranna tycker jag allt. Jag är fortfarande mörk under ögonen , men inte lika mycket.

  • Blivan­de fru L
    Äldre 23 May 12:19
    #6

    Tack för era svar! Ska kolla upp de märken som ni nämde. Jag brukar använda concealer och foundation på vintern men på sommaren jag är brunare brukar jag bara använda solpuder och mascara. Då passar det inte riktigt med concealer kring ögonen...

    Ska åka på kryssning imorgon, tänkte passa på att köpa ögonkräm för en lite billigare penning än i land.

    Tar tacksamt emot flera tips mot puffiga ögon!

  • valkyr­iana
    Äldre 23 May 12:59
    #7

    Kolla strawberrynet.com också och jämnför priser.

    Blivande fru L skrev 2008-05-23 12:19:43 följande:


    Tack för era svar! Ska kolla upp de märken som ni nämde. Jag brukar använda concealer och foundation på vintern men på sommaren jag är brunare brukar jag bara använda solpuder och mascara. Då passar det inte riktigt med concealer kring ögonen... Ska åka på kryssning imorgon, tänkte passa på att köpa ögonkräm för en lite billigare penning än i land.Tar tacksamt emot flera tips mot puffiga ögon!
  • Jelkan
    Äldre 24 May 08:35
    #8

    Helena Rubenstein har en kanon bra C-vitaminkram!

  • paradi­sfågel
    Äldre 24 May 08:48
    #9

    Jag har hört att man kan ta två teskedar och lägga i frysen/kylen.. Sedan placerar man dem ovanpå påsigheten..

  • 080628
    Äldre 24 May 09:20
    #10

    Jag har samma problem, men det har blivit klart bättre av två krämer:
    - Lancome primordial yeux
    - Chanel Beaute Initiale Eye
    Inte helt billiga, men jag är så glad att något hjälper lite...

  • patti8­7
    Äldre 24 May 09:42
    #11

    det har bevisats att inga krämer hjälper mot något!jag tror att det bästa sättet är att prova dom gamla goda grejerna man gjorde förr i tiden...dom hjälper nog bäst.

    de där med skedar, eller te påsar ...ja allt de gamla..

  • MDoJB
    Äldre 24 May 09:46
    #12

    Jag kan rekommendera Exuviance ögonkräm. Detta märke kan endast köpas på salong och är ganska dyrt, men värt det tycker jag.

  • Gela14
    Äldre 9 Jun 22:22
    #13

    Mary Kay har också en bra kräm..en tub med en kula längst fram som alltid är kall....om jag nu inte missminner mig. Hört att den ska vara grymt bra. inte provat själv dock.

  • Gela14
    Äldre 9 Jun 22:23
    #14

    Mary Kay har också en bra kräm..en tub med en kula längst fram som alltid är kall....om jag nu inte missminner mig. Hört att den ska vara grymt bra. inte provat själv dock.

  • Gela14
    Äldre 9 Jun 22:23
    #15

    Mary Kay har också en bra kräm..en tub med en kula längst fram som alltid är kall....om jag nu inte missminner mig. Hört att den ska vara grymt bra. inte provat själv dock.

  • evelus­cious
    Äldre 9 Jun 22:32
    #16

    Jag gillar Clinique All about eyes - men den kanske du provat?

  • FruHam­berg
    Äldre 9 Jun 22:39
    #17

    Jag har hört att makeup stores concealer ska vara super mot mörka ringar. Har inte testat den själv än, men är väldigt sugen då även jag har mycket mörka ringar tyvärr

  • ladybl­ue
    Äldre 10 Jun 03:22
    #18

    Denär bra! (make-up-stores)Den kan du blanda ut själv till vilken nyans som passar din hudfärg bäst.

  • FruHam­berg
    Äldre 10 Jun 10:53
    #19
    ladyblue skrev 2008-06-10 03:22:35 följande:
    Denär bra! (make-up-stores)Den kan du blanda ut själv till vilken nyans som passar din hudfärg bäst.
    Vad roligt att höra flera som gillar den. Måste inföskaffa den nästa gång jag är på stan.
Svar på tråden Mirakelmedel mot mörka påsar under ögonen?