• smilez

Förlovningstips

Vill ha tips på bra saker att göra tillsammans med sin partner när man ska förlova sej. Dagen blir ju ändå oförglömlig men vi vill så gärna göra något tillsammans, som är oberoende av väder då man inte är säker på vad det kommer att vara för väder den aktuella dagen....

• Svar på tråden Förlovningstips
  • T3ZZ

Jag ska fria till min pojke samma datum som vi träffades och på stället där vi hade det som mysigast, den där helgen för 5 år sedan.
    Jag ska fixa en picnic, med goda smörgåsar, jordgubbar å champange (eller cider, vi e inte så förtjusta i champange). Jag ska göra igjordning allt å sen ringa till honom å be honom komma ned till udden vid vattnet =). Som en liten överraskning!

• smilez

Tack för alla bra tips, jag hoppas det kommer fler men jag känner redan att jag har många bra idéer utifrån vad ni har skrivit. Men jag behöver fler idéer om det skulle vara spöregn, vad man kan hitta på då?......

• T3ZZ

Smilez, jag har samma problem =( va gör ja om d blir regn? Min sambo tycker om bilar så ja får la fria i bilen =P, lite annorlunda stället oxå, vilket kan va kul.
    Men har någon några mer tips som det blir regn?

• smilez

T3ZZ > jag har tänkt såhär, egentligen skulle man kunna planera någon fin plats utomhus, som jag/vi kanske har tänkt och sen helt enkelt bara skita i om det spöregnar. På med regnkläder och gummistövlar och åka dit ändå ;) Det är ju en upplevelse det med!

• Tooticki

Vår första plan för ringväxlingen (vi var redan förlovade men väntade 3 månader innan vi växlade ringar) var att göra det med champagne uppe vid älvsborgs gamla fästning i Göteborg, en vacker ruin.

• Nice08

Vilka fina planer ni har allihopa.. Med champagne å allt.. :)

Min förlovningsdag räknar jag som dagen före våran 6:års dag.. Jag å sambon låg å myste i sängen. Å så helt plötsligt frågar min älskling om jag vill förlova mig med honom..
    Efter det så fixade vi våra ringar tillsammans..

Det som är galet med historien är att jag några dagar innan hade tänkt, att om jag skulle fråga.. Så skulle jag fråga dagen innan vår 6:årsdag.. Å så gjorde han det. Min älskling.

• T3ZZ

Tänkte d oxå smilez, det viktigaste e ju att man e tillsammans. =)

• Lucent

Jag friade till min sambo i Motalas radiomaster (ca 128 meter upp i luften) När vi kom till toppen hade en kompis till oss rullat ut en skylt med texten vill du gifta dig med mig? Han sa Ja där i toppen, nu en vecka senare har vi äntligen hittat ringar =)

Men det finns så mycket kul, det beror ju lite på vad för typ av människor ni är!
    Min sambo tycker mycket om båtar, så jag funderade först på att fria nu i sommar på en ö med solnedgång!

Men i fart o fläkt eller något annorlunda tycker jag är kul.
    Luftballong?

=)
    Lycka till - jag tror det blir toppen

• emertin

Min underbare karl friade till mig på en överraskningsresa till Rom!! Han hade köpt en liten guldring till mig som minne och sen har vi varit tillsammans och valt ringar i helgen. Vi har bestämt oss för att växla ringar på fredag, men jag vet inte hur och var.....

• T3ZZ

Jag hade först tänkt köpa en resa till London två nätter. MIn sambo har aldrig flygit eller vart utomlands (förutom danmark). Det är ju väldigt billigt att köpa resa från ryanair.se
    Men de blir ingen resa, en mysig picnic ska jag göra för honom istället.
    Tänkte göra en lyckokaka där det står i "Vill du gifta dej med mej?" som Leila gjorde i Leila bakar på TV 4, recept finns på recept.nu

När jag och min sambo firade 2 år fick han segelflyga. Jag skrev i ett kort, "Jag älskar dej så högt att jag måste visa dej" Han visste inget ting va d va. Men de tråkiga va när vi kom dit att det blev dåligt väder så han fick flyga en annan dag. Det kan ju vara ett tips till ett frieri.

• smilez

Tack allihop för alla bra tips! ;) Vi förlovade oss halv sex på morgonen i sängen eftersom vädret ändå var så dåligt. Sen hade vi en underbart mysig morgon och sen en väldigt trevlig dag tillsammans! Hoppas det har gått bra för alla andra som förlovat sig i midsommar

Svar på tråden Förlovningstips