• Big Smile

Romatiskt hotell på Sorrentohalvön - tips någon???

Hej, vi gifter oss 27 september och ska åka en vecka till Italien, Amalfikusten / Sorrentohalvön.

Behöver tips på hotell. Vi vill gärna bo hyfsat bra, fyrstjärnigt. Någon som har tips på bra hotell med lite lyxigare och romantisk inriktning + fin utsikt?

Tack!

• Svar på tråden Romatiskt hotell på Sorrentohalvön - tips någon???
  • Big Smile

Någon som varit på Sorrentohalvön och kan rekommendera något bra hotell?

• Cackis

Det finns OTALIGA lyxiga hotell på Amalfikusten. De flesta väldigt romantiska med fantastisk utsikt. Det är ju inte för inte som kusten anses som en av världens vackraste. Räkna dock med rejäla priser.

Costiera förmedlar boende bland annat.
    www.costiera.se

Ett annat tips är att gå in på tripadvisor.com och göra en hotellsökning. Då får du upp en lista på de högsta rankade hotellen. Ett superlyxigt hotell finns i Positano och heter Le Sirenuse - ett dubbelrum lågsäsong ligger på typ 3500 kr natten. Här är länken om du vill drömma dig bort.
    www.sirenuse.it/

• Fru Diamant

Parco dei Principi är fantastiskt, men också dyrt!

• snaily

Jag har bott på hotell Conca Park i Sorrento, låg lite upp mot bergen med fin utsikt över kusten. Det var fint och god mat var det. Fyrstjärnigt tror jag. Lyxigt och romatiskt vågar jag inte säga, men inte direkt oromantiskt heller. 15 år sedan jag var där så det kan ju ha ändrats förstås.

Svar på tråden Romatiskt hotell på Sorrentohalvön - tips någon???