• Malllis

Blir det för mycket för ett enkelt bröllop?

Vi har bestämt att vi ska ha organzapåsar i kyrkan med ris i för att kasta på kyrkbacken. Men jag börjar även bli sugen på att ha någon form av liten present till de som kommer, men blir det för mycket att ha både och i organzapåsar?
    Presenterna är tänkta att stå vid platserna vid middagen.

Vi kommer för övrigt ha ett ganska enkelt bröllop, med få inbjudna. Skulle detta kännas som för mycket?

• Svar på tråden Blir det för mycket för ett enkelt bröllop?
  • augustibrud08

Jag förstår inte riktigt frågan. Undrar du om det blir för mycket att ha organzapåsar med ris samt organzapåsar med gåva, alltså för mycket organzapåsar helt enkelt. Eller undrar du om det är för mycket att ge en gåva till gästerna?

Hur som helst så tycker jag inte det är för mycket. Vill ni ge en gåva så gör det och passar det att de ligger i organzapåsar så är det väl en fin idé.

• jeslin

Vi har enkelt bröllop o jag har köpt organzapåsar o lagt i chokladhjärtan i vitt o silver o rött
    Funderade på presenter först men kom inte på något bra
    Dock har vi inte rispåsar sånt gillar jag inte

Ni gör ju precis som ni vill det är ju eran dag

• augustibrud08

Du kanske har två frågor...jag är lite seg just nu.
    Hur som, gör som det känns bra.

• Emmas syster

Nästan lite slöseri känns det som

ris har folk ofta med sig själva eller en plastpåse i fickan/väskan hos ngn närstående /i vapenhuset funkar ofta bättre

alla gamla släktingar som ska stå och försöka knyta upp och greja

och presenterna glömmer man väldigt ofta (om hälften kommer ihåg dom så är det BRA)

satsa på en flaska champange till er själva istället

• Aleta

Jag håller med Emmas syster!

• Emmas syster

Emmas syster skrev 2008-05-20 19:14:46 följande:

alla gamla släktingar som ska stå och försöka knyta upp och greja
    ooops jag tänkte mer än jag skrev...

det ska stå "tänk på alla gamla släktingar som ska stå och försöka knyta upp och greja, även dragband är svåra för lite fumliga händer, antingen blir det inget ris på er eller så missar flera personer att ni kommer ut"
  • stinakina

Vi har ris och bubblor till kyrkan, min mor kommer stå och ta emot gästerna på kyrktrappen, i en korg på armen kommer hon ha organzapåsar med ris,bubblor samt vigselprogram.
    I festlokalen kommer det stå små askar vid varje tallrik och i dessa finns kärleks te...jag gillar idén, sen om gästerna glömmer/struntar i dom, gör inte mig nåt....

• Humlan66
    stinakina skrev 2008-05-21 07:47:50 följande:
    Vi har ris och bubblor till kyrkan, min mor kommer stå och ta emot gästerna på kyrktrappen, i en korg på armen kommer hon ha organzapåsar med ris,bubblor samt vigselprogram.I festlokalen kommer det stå små askar vid varje tallrik och i dessa finns kärleks te...jag gillar idén, sen om gästerna glömmer/struntar i dom, gör inte mig nåt....
    Kärlekste vart köper du det ? du får gärna svara imin gästbok är du snäll *L* man tappar så lätt bort i vilken tråd man ställde frågan fniss
Svar på tråden Blir det för mycket för ett enkelt bröllop?