• Grymt sa grisen

Borglig vigsel med bara mig och min man som vittnen, PRESENTER?

Min man och jag har blivit tillfrågade att vara vittnen på våra vänners vigsel i sommar. De ska gifta sig borgeligt och endast de och deras barn samt vi ska vara med. Nu har jag börjat fundera på present? Vad ska vi ge dem?

Anledningen till att de ska ha det såhär litet är för att de har varit gifta tidigare med varandra men nu sedan fyra år tillbaka har de bestämt att de är de två. Vi har allså firat demmed dunder och brak tidigare och de vill inte ha det så nu.

• Svar på tråden Borglig vigsel med bara mig och min man som vittnen, PRESENTER?
  • Emblingen

Oavsett om de vart gifta och skilda med varandra tidigare så tycker jag de är värda en fin present ändå!

Men vad som passar dem bäst vet nog ni bättre än jag. Dock trevligare med en upplevelse än en pryl tycker jag...

• Grymt sa grisen

jo självklart, det var inte så jag menade, men bruden har varit noga med att framhäva att hon vill verkligen inte ha någon möhippa eller stor fest ELLER presenter då de redan haft en fest. Det är hennes önskan. De är bara min man och jag som vet om att de kommer att gifta sig igen.
    Självklart vill vi ändå ge dem en present och vi är verkligen jätteglada att de hittade tillbaka till varandra och vi känner oss hedrade att få dela deras dag med dem men självklart respekterar vi att de vill ha det hemligt och litet.

Emblingen skrev 2008-05-20 17:57:31 följande:
    Oavsett om de vart gifta och skilda med varandra tidigare så tycker jag de är värda en fin present ändå!Men vad som passar dem bäst vet nog ni bättre än jag. Dock trevligare med en upplevelse än en pryl tycker jag...
  • MissieA

Håller med om att en upplevelse i så fall hade varit en fin present

• Grymt sa grisen

Men vad för upplevelse? De har två barn på 8 och 3 år... Ska man hitta på något för familjen eller bara för dem?

• MissieA

Det beror på hur mycket det får kosta?

1. Men bjuda dem på spa.
    2. Ge ett presentkort på någon fin restaurang.
    3. Biljetter till någon teaterföreställning eller annat dem tycker om.

Finns mycket att välja mellan, men det beror även på vad dem tycker om att göra och jag tycker att det ska vara något dem kan göra själv utan barnen. Barnpassning kan även ingå i presenten??

• frökenkräfta

Om de nu bestämt sig för att det är de två igen så varför inte en korg med viner som ska öppnas om 1, 3 och 5 år. Eller 1, 5 och 10 år. Kolla med Systembolaget om vilka som kan lagras så länge. I en korg + ngt fin i korgen och så egna etiketter på flaskorna. Cellofan runt om det hela. En jättefin present.

• FruRålin080808

Hade gett dem först ett "presentkort" på att ni kan vara barnvakt och sen ett "riktigt" presentkort på en restaurang eller teater, musikal eller konsert. Vet hur sällan det kan vara småbarnsföräldrar får tid att prata med varandra än mindre göra något kul tillsammans.

• FruRålin080808

Oj såg först nu att MissieA redan skrivit nästan samma sak...

Svar på tråden Borglig vigsel med bara mig och min man som vittnen, PRESENTER?