• Bröllopstokiig

Klar budget?

Är det någon som har använt sig av Beöllopstorgets budget? Jag skulle gärna vilja vad olika kostnader till slut hamnade på..så det bör ju vara något par som redan gift sig eller kommmit långt i planerna.

Jag tycker det är svårt att gissa vad vissa kostnader kommer landa på. Som t. ex. papper och sådant till trycksaker, dekorationer på borden etc. Visst...det påverkas ju av storleken på bröllopet med det skulle ändå vara intressant!

• Svar på tråden Klar budget?
  • gusjma

Jag gjorde en egen budget i ett excelark som jag baserade på lite olika listor jag hittade på internet, bl a BTs budget. Om du har mer specifika frågor får du gärna ställa dem i min gästbok! Bjuder 75 gäster och hela budgeten (inkl bröllopsresa till Afrika) ligger på ca 120 000 (huga...). Största posterna är mat och resa.

• hjartan

Det finns ju lite olika sätt att göra en budget. Du kan ju utgå ifrån en summa och sedan dela upp pengarna på olika poster och sedan rätta vilka saker du köper efter kostnaden.

Eller så beräknar du vad du tror att dina saker kommer att kosta och då vet du hur mycket pengar ni måste spara ihop till bröllopet.

• stinakina

Jag har faktiskt tänkt lite på detta:
    allt prat om budget, vi satte oss ju ner och bestämde, Vad vill vi ha?
    Fina kläder, ring, bukett, mat ,alkohol och live musik.
    Trodde i vår enfald kanske 20 000:-
    Men började räkna på det hela och insåg att om vi kör "budgetbröllop" kostar det 40 000 vilket ändå är en massa pengar för oss)

Vi har alltså gjort så att vi räknade ut vad allt kommer att kosta (vi kommer säkert missa något)Och nu får vi helt enkelt skaka fram dessa pengar..vi gifter oss om mindre än tre månader, och vi är så gott som klara...

Men att vi var ute i god tid har hjälpt, eftersom jag vill ha allt och lite till så har vi verkligen varit duktiga att hitta billigt och "kontakter" har visat sig vara ovärdeligt, man har ju en massa driftigt folk i sin närhet som kan hjälpa till med det mesta!!

• stinakina

Skulle inte vara en "sur gubbe" där....parentes efter "kr" jag är verkligen inte sur....väldigt glad faktiskt

• T3ZZ

När min far hade 50 års kalas i höstas gick hela kalaset på mellan 150-160kr per kuvert. Men de va bara för kalaset, ingen resa å ringar. Men kalaset gick på såpass, för lokal, sprit, mat, serveringspersonal, sångare.
    Ungefärligt så som ja vill ha.

Svar på tråden Klar budget?