• Linslusen1

    Har så ont, nån som vet vad det kan vara?

    Ja som rubriken lyder, har fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen, det strålar vidare mot nedre delen av magen.
    Har gått runt såhär nu i över en vecka.
    Nyss fick jag så ont när jag satt vid datorn att jag inte kunde röra på mig, kändes som om nån stack mig med en kniv inne i mig, jättevidrigt. Ömmar i ljumsken lite då o då.
    Hade min mens för ca 2veckor sedan, så det kan inte vara den som spökar.
    Nån som känner igen sig?
    Har ringt till vårdcentralen väntar på att dom ska ringa upp.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 15:50
    Dom ringde från Vårdcentralen och jag fick en tid imorn, Tack o lov. Dom sa också att det lät inte bra. Hursomhelst så ska jag lämna urinprov o så. Hoppas att det inte e nått allvarligt. Tack så mycket för alla svar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-21 13:10
    Så har nu kommit hem från Doktorn, dom tog urinprov samt blodprov (USH) visade sig att jag har nånting som heter Anemi = Blodbrist, att det var ganska lågt för o vara i min ålder. HUrsomhelst så fick jag remiss till sjukhuset o gå på ultraljud för min mage, eftetsom han visste inte riktigt vad det kunde vara, så sjukhuset blir nästa stopp, Great! Hatar sjukhus, e livrädd för o gå dit.
    Iallafall han klämde på både mage o rygg.

  • Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?
  • FruRålin080808

    Är det inte så att ägglossning sker 14 dagar innan nästa mens...Klar det beror ju på hur många dagar man har mellan. Har man 28 dagar är det ju två veckor åt båda hållen, men har man som jag ca 32 dagar mellan blir det ju senare...Oj vad svammligt...


    Waersta skrev 2008-05-20 13:33:59 följande:
    Ägglossning infaller väl "normalt" två veckor efter mensens första dag? Rätta mig om jag har fel..
    Hoppas att du får reda på vad det kan vara för något...Har du feber? Kan vara urinvägsinfektion. Det kan ju stråla ut mot ryggen(njurarna...Lycka till! Hör av dig i morgon och berätta hur det har gått! Kram
  • katjakaj

    Tycker det låter som ägglossning, jag! Har precis likadana symptom, inte varje gång, men ibland. Det kan göra ont i en vecka ungefär och jag känner mig nästan sjuk och febrig... Hoppas ingen är "äckelmagad" men... Har du geleáktiga flytningar?!

  • Lakritspuck

    Skönt att du fått tid i morgon! Lycka till och hoppas det inte är något allvarligt!

  • Linslusen1

    FruRålin080808 : Nej jag har ingen feber, nu känns det bättre i magen o ryggen, men det gör fortfarande ont fast inte lika mycket tack o lov. Jag hatar o gå till doktorn.

    katjakaj : Nej inte geleaktiga, snarare som vatten.

    Lakritspuck : Jo det är skönt, fast ja hatar o gå dit, ska iallfall lämna urinprov o så.

  • katjakaj

    Okej.. Annars brukar det vara tecken på ägglossning... Lycka till hos doktorn idag! Jag hatar också att gå dit... Drar på det. Men det bästa är ju att snabbt komma i kontakt med sjukvåden! Hoppas det ordnar sig tilld et bättre!

  • Masha

    Det kan knappast vara tecken på ägglossning om det har hållit i sig så länge som en vecka.

  • Linslusen1

    Allt gick bra hos doktorn idag, men jag väntar på att få komma till sjukhuset, Nu tänkte ja ta o via lite, känner mig helt slut i kroppen.

  • Waersta

    Kära nån, hoppas att allt går bra hos doktorn och att du får komma dit snart!

  • Linslusen1

    Waersta: Ja jag hoppas det också, ska in nu nästa vecka till vårdcentralen o lämna ytterligare blodprov så dom kan undersöka varför jag har anemi, ush jag som är så nålrädd. Jag vill liksom inte vänta flera veckor på tiden till sjukhuset som det brukar ta..

  • Emmmmm

    det var rätt lågt, brukar ha runt 107 själv men inte känna av det, när jag var o lämnade blod sist hade jag 133 pga att jag hade ätit järntabl. :)kvinnor brukar ju ha problem med hb.

  • Leeeloo

    Man ska helst inte ha hb under 100. Gränsen går vid 116. 95 är lågt men det behöver inte betyda att det är något jätte allvarligt. Det ordnar sig nog ska du se.. =)

Svar på tråden Har så ont, nån som vet vad det kan vara?