• LaNovia

    Cerazette - Pris?

    Hej,

    undrar om någon vet vilket pris cerazette har?

    Har för mig att man kan få de billigare hos ungdomsmottagningen?

    Hur mycket är skillnaden då?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Cerazette - Pris?
  • Kireina

    oj, det var länge sen jag använde mina cerazette, har stav nu istället.

    Via ungdomsmottagningen får man det VÄLDIGT rabatterat, minns dock inte hur mkt.. men det är helt klart värt att gå dit. Där är ju själva samtalet o det gratis med.

  • I s o l d e

    glömde skriva att i skåne så betalar länstinget p-piller, mini-piller till de under 20 år (var i a f så för 2 år sedan), Ungdomsmottagningen el barnmorskemottagningen har koll på sånt. I annat fall så gäller högkostnadskortet

  • Piggelinlover

    är man under 20 år så får man det subventionerat(lr hur det nu stavas) över 20 betalat man fullpris
    hämtade ut mina cerazette förra veckan och jag gav 168 :- för 3 månader....
    ska börja med dem och se om de funkar bättre..

  • LaNovia

    Tack för alla svar..

    Jaha, oj då är de så dyra? Jag är 20 så då får jag betala fullt pris.. Men man kan ändå få de genom ungdomsmottagningen, tills vilken ålder då? Trodde att så länge man "fick" gå till UM så fick man dessa "rabatter"..

  • I s o l d e

    nej, är tyvärr åldern som gäller. inte var man får receptet. Men plocka ut för 6 månader i taget, det blir billigare i längden...

  • Piggelinlover

    när man fyller 20 så är det kvinnohälsan lr dyl man får gå till... tycker eg inte att det e så dyrt...
    Om man äter dem för att inte bli med barn så e det väldigt billigt, med tänke på vad det kostar att skaffa barn...

  • Kireina

    Fast det stämmer inte riktigt det där med ålder, det är väldigt olika beroende på hur länge de i ens stad bestämt att man får gå till UM. Min kompis hämtade ut ifrån um till subventionerat när hon var 21 med. tror tillochmed när hon var 22.

    Så kolla med ungdomsmottagningen vad de säger helt enkelt.

  • LaNovia

    Tack för alla svar..

    Jo, det är ju sant, barn har jag verkligen inte råd med, så det är bara att betala dessa piller


    Piggelinlover skrev 2008-05-20 10:27:27 följande:
    när man fyller 20 så är det kvinnohälsan lr dyl man får gå till... tycker eg inte att det e så dyrt...Om man äter dem för att inte bli med barn så e det väldigt billigt, med tänke på vad det kostar att skaffa barn...
  • AnnaochHenrik

    Det beror på vilket landsting man bor i, om/hur länge man får rabatt. Det har inte med vem som skriver ut dem att göra (ungdomsmottagning/vanlig barnmorska) utan hur gammal man är. Vissa landsting subvensionerar inte alls, andra ger rabatt till 25... Så det är omöjligt att ge något generellt svar på hur dyra p-piller är.

Svar på tråden Cerazette - Pris?