Jobbfråga (helt OT)
Hejsan!
Jag behöver alla råd jag kan få!!!!
Under min föräldraledighet gick min chef i personlig kk, men företaget han hade (som jag arbetar på) hann han sälja vidare.
Nu är det en konflikt som facket är inblandad i pga att nya ägarna inte vill medge att jag och en tjej till (som oxå var föräldraledig) ingick i "köpet".
Eftersom detta har blivit en konflik så kan det ta flera veckor innan jag kan börja jobba.
Igår pratade jag med en kompis som erbjöd mig jobb 2ggr/v + varannan helg med 100% ob med start i sommar.
Detta passar mig perfekt då jag ska börja min utbildning i augusti som är heltid men vill inte ta så mkt studielån.
Nu till mitt dilemma....
Om konflikten med den nya arbetsgivaren går till min fördel så har jag 20 semesterdagar tillgodo som jag kan ta ut i pengar, men facket verkar inte så possitivt inställda till att hjälpa mig om jag verkligen inte ska komma tillbaka och jobba...
Var gör jag? Struntar i semesterersättningen och börjar nya jobbet eller stannar kvar på gamla jobbet bara för att få ut min ersättning? Kan tilläggga att gamla företaget ej är fakligt anslutna så ingen av de anställda har fått någon årlig löneförhöjning...
Behöver verkligen alla råd jag kan få.....