Pyssla om henne... Skäm bort henne. Turas om att ta hand om babyn är ju nr 1. Låt henne få sitta utan att hela tiden själv vara den som håller, vyssar osv. Minns hur otroligt skönt det var när folk kom och hälsade på och ville hålla, ta över, passa mina barn lite när de var nyfödda och man gick och bar på dem jämt, typ inte kunde gå på toa själv. visst är det underbart och mysigt men ooooj vad man njuter när man får sitta en kväll utan att bära bebis hela tiden.
Jag tycker att sexparty låter lite off när hon har bebisen med sig + att sex kanske inte är just det första man har i huvudet när man ammar och alla hormoner är i omlopp. Det kan bli lite knasigt. (men ni känner henne absolut bäst så det är ni som vet).
Jag säger som någon här uppe. PYSSLA om henne.
Finns det någon möjlighet att ni kan ge henne en spabehandling?
Ni kunde kanske fixa det själva?
I ett rum fullt m levande ljus, en skön "säng/brits", varma handdukar, massage, ansiktsrengöring m peeling, ansiktsvatten, fuktmask, insmörjning med härlig kräm och sedan en lätt make-up utav någon som är duktig på det, ev oxå fixa hennes hår?
DET skulle jag ha njutit av/blivit överlycklig över som ammande. Självklart passar de andra bebisen under tiden. Gärna så få som möjligt så man ej langar runt bebisen från famn t famn. Sånt är lite uppstressande för både bebis och mamma såklart.
Sedan hitta på lite lekar, få henne att känna sig i centrum, känna att hela kvällen handlar om henne. Intervjua hennes man, ställ frågor till honom om henne och dem, låt sedan henne gissa vad HAN har svarat. det ska vara personliga saker, tex "vad kalalr ni varandra när ni är ensamma", vilken är hennes favoritställning i sängen, vad hos dig tänder hon mest på, vad tror du att hon tror att du föll först för hos henne etc, vem diskar oftast hemma hos er, hur tror du att hon tänker sig att ni har det om 20 år etc...
JÄttekul att se om de svarar samma
En massa god mat, finns ju både alkoholfri öl och alkoholfritt vin, som välkomstdrink kan hon ju få lite god alkofri päroncider med hallon i!
Sedan kan ni ju ge henne en present eller nåt?
Det kan ju vara nåt till bröllopet, om ni tex vet att hon ej har råd med att gå och få manikyr, råd m brudbukett eller nåt annat så kunde ni gett henne detta i present etc...
Nu såg jag att kirsto föreslagit det där med frågorna
Om ni ska ha en aktivitet så föreslår jag isåfall att ni, efter att ni fixat till henne, sminkat henne etc, låter henne ta foton hos en proffsfotograf, foton av henne och bebisen. Har sett så underbara svartvita foton, just mamma/bebisfoton.
Sååååå vackert och vilket minne. Dessa kan hon ge som morgongåva till sin man dessutom.