• fru Bruhn

Nervösare för varje helg som går!!

Finns det någon mer än jag som börjar känna sig lite nervös inför sin "hippa".
    En annan är ju van att ha full kontroll, men inte i det här fallet när tjejerna planerar hippa. Blir nervös för varje helg som går.GULP!!

• Svar på tråden Nervösare för varje helg som går!!
  • Majsis2008

så var jag med. Men det var mest innan jag visste om möhippan...fick ju reda på det tyvärr, så dagen inna hippan sov jag oroligt och hade en klumo i magen. Men du kommer ha så kul att du inte vill att dagen tar slut

• fru Bruhn

Har ju förstått att nåt e på gång men har absolut ingen koll alls, och det är väl det som är meningen. Gifter mig den 26 juli så det är ju ett tag kvar men man vet ju aldrig om dom tar det tidigt eller så.

• Majsis2008

nej det förstår jag...är svårt och slappna av om man vet att nåt är på g..men du kommer som sagt ha så kul, min möhippa tog slut för snabbt tyckte jag, men var igång från 8-22...det är ett helt arbetspass...

• fru Bruhn

Ja jätte svårt att slappna av. Till saken hör ju att jag jobbar vissa helger och tänker att dom kanske väntar där på mig någon morgon. Min tärna och 2 till av gästerna är mina jobbarkompisar så dom har ju lätt att fixa till det. Plus att min tärna är schemaansvarig. I morgon börjar jag 7.

• Majsis2008

oj oj...ja då kan dom fixa det på ditt jobb ja...hehe

• IdaAstrid

Jag visste inte innan hippan att det skulle störa mig så enormt att inte ha koll - så här i efterhand hade jag velat ha reda på vilken dag (inte vad vi skulle göra eller så) så jag inte hade planerat in något annat. Som det var nu stod jag med tre-rätters middag till 8 pers varav en komjölkallergiker som bara gick till spillo. Jag och tärnan har pratat om det och hon säger att om hon ska ordna fler så kommer hon att fråga om bruden vill veta datumet. Och skulle jag få fler hippor så skulle jag bett att få veta datumet - men jag visste ju inte innan så det är ju som det är.
    Men alltså bara ett tips från mig om du nu är så nervös - fråga om när det blir.

• MrsC

Idag är det bara fem veckor kvar tills bröllopet (midsommarafton) så jag börjar också bli nervös över möhippan. Tänkom det blir imorgon?!

• jagskallgiftamig

Litar ni inte på era vänner? Jag ser fram emot min möhippa med glädje, inte med nervositet. Givetvis är man nyfiken, men jag vet att mina vänner aldrig skulle utsätta mig för saker jag inte vill göra, så jag är trygg...

• gustafmatilda

Jag är mest nervös för att jag INTE ska få någon hippa. Jag ställer gärna upp på vad de än kan hitta på för bus, bara jag får en hippa. Åker "hem" till Skåne en vecka innan bröllopet som kommer att hållas där nere, så det finns inte så många dagar att välja på. Här uppe har jag inga vänner som ska komma på bröllopet och alltså inga som kommer att hippa mig.

Vi får se. Jag förväntar mig inget så jag kan bara bli positivt överraskad. (Okej okej, jag kan bli besviken också, men jag försöker att inte tänka på det, hehe...)

• fru Bruhn

Givetvis litar jag på mina underbara vänner. Ser oxå fram emot det med glädje, men nervös kan man ju vara ändå. Kontrollfreak som jag är ha ha ha.. Allt kommer nog vara toppen, men nervöst är det.

jagskallgiftamig skrev 2008-05-16 14:58:51 följande:
    Litar ni inte på era vänner? Jag ser fram emot min möhippa med glädje, inte med nervositet. Givetvis är man nyfiken, men jag vet att mina vänner aldrig skulle utsätta mig för saker jag inte vill göra, så jag är trygg...
  • Sommargrönt

JAg tycker bara att hippan ska bli kul (om jag får någon). Visst är jag lite pirrig, men bara på ett kul sätt!

• fru Bruhn

Precis, på ett kul sätt.

Sommargrönt skrev 2008-05-16 15:31:01 följande:
    JAg tycker bara att hippan ska bli kul (om jag får någon). Visst är jag lite pirrig, men bara på ett kul sätt!
  • Goldensea

fru Bruhn skrev 2008-05-16 15:29:26 följande:

Givetvis litar jag på mina underbara vänner. Ser oxå fram emot det med glädje, men nervös kan man ju vara ändå. Kontrollfreak som jag är ha ha ha.. Allt kommer nog vara toppen, men nervöst är det.
    Jag har aldrig sett mig själv som något kontrollfreak men kanske är det ändå för börjar noja som tusan kring det här med hippa. Jag litar på mina vänner till 100% men är också nervös. Har sagt det till en av mina tärnor och hon svarar självklart med glimten i ögat att jag gott kan bli lite nervös. Haha, vad det än blir så kommer jag ju att bli överväldigad. Det är ju dock så pirrigt att inte ha koll på när, var och hur.

Sen har jag också börjat noja över svensexan. Häromdagen fick jag för mig att någon kanske skulle få för sig att boka in en strippa. Inte för att jag egentligen bryr mig om det men samtidigt vet jag att det skulle kunna leda till missförstånd och tjafs och sånt. Det är dock också helt onödigt att börja noja om med tanke på att det känns så ute med strippor och med tanke på att det inte riktigt är hans marskalkers stil.

Ibland fungerar ens sinne lite underligt? Kan det vara bröllopsnerver? Gifter ju oss inte förrän den 5 juli så det bör väl inte komma än... eller?
Svar på tråden Nervösare för varje helg som går!!