• Amazonen

Storstadsweekend?

Någon som har tips på trevlig storstad att åka till en långhelg i höst. Gärna lite budgetvariant efter att vi betalt bröllopet....

:)

• Svar på tråden Storstadsweekend?
  • weinlove

London kanske :) Mkt att se men inte så långt att åka. Det som är bra att det behöver inte kosta så mkt, speciellt inte flyget.

• Skottdagen2008

Oj, budget vet jag inte, det är svindyrt, men vi åker också på en stadsweekend då vi har en 2-åring hemma så nästa fredag bär det av till Venedig .

• LLJÖ

Barcelona tycker jag är bästa staden för en weekend.Billiga biljetter dit med Sterling. Staden har fantastisk shopping, bra mat, bra uteliv, vacker arkitektur, trevliga människor och badmöjligheter!

• brudensara

Berlin! Massor av roliga och bra barer, restauranger, caféer, shopping, museér, teater osv. Air Berlin och Germanwings har billiga flygbiljetter. Och det är billigt att vara i Berlin, mat, dryck osv är jättebilligt! Om man vill bo ännu billigare kan man hyra lägenhet istället för att bo på hotell, det finns massor av bra förmedlingar för det. Inte bara billigare utan också trevligare än hotell, tycker jag...

• sommar 09

Prag!
    flyg med sterling och billig mat och dryck

• Mrs Van Derkamp

Köpenhamn eller Oslo!

• Zozo

Precis tillbaka fran barcelona - resan är kanske billig, men det är svindyrt pa plats. Och inte sa fantastiskt, tyckte jag.

• Tossboll

Wien är supertrevligt. Du kan flyga billigt till Bratislava med Ryan air och sen ta en transferbuss till Wien (tar ca 90 min). Finns hur mycket som helst att se, kan dock varna för att alla affärer är stängda på söndagar.

• Ankan76

Vi tänkte dra till NY i oktober på långweekend. Finns ju ganska billiga resor dit och dollarn har en låg kurs nu så vi tänkte passa på.

• PL080802

Budapest! Boende är dyrt i New York men i övrigt billigt och mysigt.

• PL080802

Ett annat tips är att försöka byta bostad med någon i utlandet via sajter på internet, kan nog funka med tex Berlin.

• nennesjuttioåtta

Helsingfors! Nära och trevligt!

• stefomie

Prag! Det är så vackert och romantiskt. Går bra alla årstider. Var noga med hotellen, vi bodde på ett hotell utanför (maraketa)inte så bra val fanns bättre för samma pris. Tog ca 15 minuter med buss och spårvagn från hotellet. Bra kommunikationer hela dygnet.

• FruHamberg

Jag har just kommit hem från Liverpool, och jag kan verkligen rekommendera er att fara dit. Jag gillar verkligen London, har varit där många gånger, men det kostar rätt mycket och standarden på hotell är oftast inte så hög. Men i Liverpool fick man verkligen mycket för pengarna, jag kommer defentivt fara dit igen. Jag hittade så mycket till vårat bröllop och till mycket bättre priser än hemma. Sen finns det rätt mycket att se(speciellt om man gillar the beatles), men då målet med den här resan var att shoppa till bröllopet så hann vi(jag och min tärna) inte se så mycket som vi hade velat. Ska fara dit med gubben min när ekonomin tillåter.

Svar på tråden Storstadsweekend?