• girlfriend

fotas av elev?

hej! e det bara jag som tänkt mig använda en tjej som håller på att utbilda sig till fotograf? visst bilderna kanske inte blir 100 perfekta men oftast e elver nogrannare. ska träffa henne för att kolla vad hon har i sin portfolie o diskutera pris. vad e rimligt pris?

• Svar på tråden fotas av elev?
  • FruHamberg

Jag har ingen aning om vad rimligt pris är, det beror väl lite på vad ni försväntar er att få för pengarna. Men tänk på att ta lite extra tid, för som du sa så är nya väldigt nogranna samt att allt går inte lika snabbt. Bara en idè

• anna 2008

Fast är det inte viktigare hur bra bilderna är än hur noggrann fotografen är? Bara för att man är noggrann och gör sitt allra bästa utifrån sin erfarenhet betyder det ju inte att bilderna blir bra, eller? Jag kan vara hur petig och nogrann med något jag inte är duktig på utan att få till bra resultat för det . Jag vet att det inte är det här du frågar om, men du skrivit låter lite bakvänt tycker jag.

Rimligt pris beror väl på hur mycket hon ska jobba på själva bröllopsdagen och efteråt med bilderna, vilka krav ni har och om hon tänkter göra det vitt eller svart eftersom det du gör en myyyycket stor skillnad på vad som är vettig ersättning för arbetet som sådant.

• girlfriend

ja med nogrann menade jag att dom kanske kollar ljus o liknande lite extra. e det en dum ide? vill gärna ha många synpunkter!

• anna 2008

Jag tror det viktigaste är att man tittar på tidigare arbeten oavsett vem det är man anlitar!

Om jag har förstått det rätt är ljuset en av de viktigaste sakerna och jag har sett en massa bilder tagna utomhus med sol där ljuset är allt annat än snyggt. Om det sedan är en fotoelev, en hemlärd eller en färdigutbildad är väl egentligen oviktigt för mig som brud. Just ljus och sådant är väl en sådan sak som man borde lära sig av erfarenhet kan jag tycka och en helt oerfaren kanske har en massa annat att hålla reda på också och missar något (om det sedan är ljuset, exponeringen, att brudparet ser avslappnat ut eller vad det nu är spelar ju mindre roll).

Svar på tråden fotas av elev?