• lillaj

    Tips inför secret box

    På onsdag ska jag fota till secret box och jag har lite idéer men tar tacksamt emot fler! Har tänkt lite typ ros,rosblad, champagneglas, brudskorna etc och sen har jag ett set trosa och bh som jag tycker om, dels ett i svart och ett i vitt.

    Tips på poser som blir snygga på bild!!

  • Svar på tråden Tips inför secret box
  • Hajime

    det är jättesvårt att tipsa om poser eftersom alla har olika "bra" vinklar. dessutom är det jättesvårt att beskriva, men fotografen brukar va bra på att se sånt

  • rosesarered

    Vad kul att du ska fota en secretbox! det kommer garanterat att bli en annorlunda och häftig upplevelse

    En sak man kanske inte tänker på i förhand är att man får sträcka väldigt mycket på kroppen helatiden och svanka ovanligt mycket för att kroppen ska bli som bäst på bild. Testa framför spegeln hemma i förväg, det är jobbigare än vad man tror..

    Min fotograf tog jättefina bilder där jag hade rosenblad i handen som jag lät falla ner mot marken precis när hon tog bilden. Lite svårt att förklara men det blev jättefina bilder med rosenblad i luften.

    Lycka till!

  • Tina75

    puff puff ...... ska ockå fotograferas i veckan och behöver inspiration :)

  • Ninni74

    Jag hade letat efter bilder på nätet innan jag åkte och gjorde min fotografering, tog med mig datorn och visade de bilder jag gillade, sen hjälpte fotografen till och sa precis hur jag skulle göra och vad hon tyckte blev bra. Bilderna blev kanon fina. Han fick dem i Söndags. Det var mycket uppskattat....
    Lycka till!

  • lillaj

    Vart hittade du bilder? Jag har mest kikat på "min" fotografs sida.


    Ninni74 skrev 2008-05-12 23:43:14 följande:
    Jag hade letat efter bilder på nätet innan jag åkte och gjorde min fotografering, tog med mig datorn och visade de bilder jag gillade, sen hjälpte fotografen till och sa precis hur jag skulle göra och vad hon tyckte blev bra. Bilderna blev kanon fina. Han fick dem i Söndags. Det var mycket uppskattat....Lycka till!
  • Skottdagen2008

    Öva framför spegeln på att röra dig. Jag saknade vissa bilder för att jag inte riktigt förstod hur fotografen menade och hon inte riktigt förstod hur jag menade även fast jag hade bilder på poser jag tyckte såg vackra ut, men försök inte att styra bilden då fotografen är fotograf för att hon/han har ett gott öga och ser saker man själv inte gör. Du tror kanske det blir knasigt och så blir det hur snyggt som helst.

    Vare sig du sitter eller står försök få lite mellanrum mellan låren för annars ser du lite kissnödig ut, haha, låter knasigt men sant. Jag hade några bilder som jag valde bort på en gång, haha.

  • Ninni74

    Sök på secret box på webben så får du nog upp en hel del fotografer.

  • lillaj

    Tog bildernas i går och det gick jättebra, dels var fotografen kanonbra och allt gick smidigt. Det var riktigt roligt tyckte jag, nu väntar jag som besatt på bilderna och efter ögonblicket långt fram i augusti när min man ska få albumet. Nu gäller bara att välja ut 10-12 bilder och göra ett fint album av bilder!

Svar på tråden Tips inför secret box