• 17jan2009

Jag vill ha låååånga sidenband...

...och letar tips på var man kan köpa hela rullar med fina band, antingen i siden eller sammet eller spets eller liknande.

Jag ska så klart ha banden till olika delar av bordsdekorationerna och det skulle kosta skjortan att köpa dem på meter i någon pysselbutik.

Så, är det nån som har smarta tips?? Kanske någon hemsida som säljer, nån som känner nån som säljer eller själv har köpt rullar med band någonstans??

All hjälp uppskattas!

• Svar på tråden Jag vill ha låååånga sidenband...
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag köpte på Åhlens. de hade flera storlekar

• Neri05

från tradera köpte jag mina. 5 meter band per rulle

• Nikajo

Jag köpte också på Tradera. Billigt och bra!

• Sommargrönt

Vet inte var du bor, men är det i närheten av Gbg så har ju Knapp Carlssons allt man kan tänka sig. Annars borde väl Panduro Hobby ha? Där kan man ju köpa online...

Men det blir ju dyrt så klart...

• DanKat

Fråga i en tygaffär. Jag har kollat på en hel del band och åtminstone på vissa affärer får man procentrabatt om man beställer hela rullar (dom beställer ju inte så gärna hem enkomt åt en person om den inte köper hela rullen i så fall, om det nu inte ingår i deras ordinarie sortiment...) En affär kommer jag ihåg gav 10% rabatt om man beställer hela rullar, men det är väl lite olika. Kan kanske vara värt att kolla upp iaf

• Miss Blue

Håller med föregående..
    Åhléns har och tygaffärer har massor!
    Lycka till

• laverna

jag har köpt mina från en sida i england! jättebilligt! så mycket billigare än i sverige. ska titta hemma vad sidan hette (sitter på jobbet) för där kunde du beställa hela rullar till nästan inga pengar alls!

• jarvelid

Om du bor i Skåne kan du åka ner till Stoff och stil i Svågertorp de är jätte billiga på band. Vanligt satinband finns på 25m rulle. Bor du inte i Skåne kan du beställa katalogen och varor från deras hemsida.

• JuP

Funkar det med satinband?

Om det gör det kan jag rekommendera Apidae Sykompaniet www.sykompaniet.se/ De har massvis med olika band i olika längder (upp till 100m tror jag). Jag har själv köpt band där och servicen är suverän!

• 17jan2009

Fantastiskt vilka bra tips! Tack så mycket hörrni! Nu ska det hittas band.

Tack tack!

Svar på tråden Jag vill ha låååånga sidenband...