sy inbjudningskort???
Jah hade tänkt att sy ihop mina inbjudningskort med sy maskin...alltså som en bok typ med en utsida och ett blad innuti. kan jag ha den vanliga maskinnålen eller skall man ha en annan nål och ev pressarfot??
Jah hade tänkt att sy ihop mina inbjudningskort med sy maskin...alltså som en bok typ med en utsida och ett blad innuti. kan jag ha den vanliga maskinnålen eller skall man ha en annan nål och ev pressarfot??
Min syster sydd ihop sina kuvert på symaskin, hon använde inga speciella nålar vad jag vet. Sen sydde hon ett hjärta på själva korten också. Ska du sy ihop flera papper som en bok kanske du behöver starkare nål, du får nog prova dig fram!
Ja jag skall nog redan idag pröva sy ett kort..."ytterpappret" är lite tjockare och insidan är vanligt kopieringspapper.
Att sy ihop festprogrammet med symaskin är snyggt och effektfullt. Ibland kräver det lite jox innan det blir bra, så prova gärna med din symaskin på en bunt papper innan du bestämmer dig för att köra på detta alternativ.
Använd jeansnål, ha låg trådspänning och mata fram stygnen för hand.
Ohhh bra ide till festprogrammet.
Det ska jag fundera på=)
Jag tänkte inte på att frågan gällde inbjudningskort, men det funkar såklart lika bra till både inbjudningskort och festprogram.
Tack så mycket för tipsen....jag lägger in en uppdatering när jag provsytt..