• luddesbrud

Valet av vem man ska bjuda eller inte

Hej på er alla!!

Måste bara skriva av mig.. Jag har haft en disskusion med min föräldrar angående vem de vill att jag ska bjuda ända sedan vi berättade att vi ska gifta oss...

Personen vi har "bråkat" om är en av min gamla barndomsvän eller vad man nu ska kalla henne...
    Grejen är det att jag kommer från en liten liten by på ca 300 person.. Hon och jag var de ända tjejerna på min års kurs så jag hade inget val.... så vi har följdes åt hela skol tiden.. men när vi sedan valde olika skolor i olika städer efter högstaide så har typ sagt hej åt varandra när vi srungit på varandra..
    Jag har aldrig riktigt trivs i hennes sällskap. Hon har en viss förmåga att alltid påpeka hur mycket bättre hon är ..som t.e.x när jag sprang på henne i sommars berättade hon att hon hade en ny pojkvän som är advokat och det passade henne så bra för att då var de på samma nivå!! ( hon är läkare )..han var från fint släkte och har mycket pengar..

Nåja det finns tusen till sådan historier..Jag vill verkligen inte bjuda henne.. bara för att vi har gått i samma lågstadie och högstadie ....så jag satte mer min fot och sa åt min föräldrar att det är min dag och hon är VERKLIGEN INTE värd en inbjudan till Vår dag..

Idag har Vi skickat ut vår inbjudan och det känns så skönt att hon inte får någon..

Så står på ER!!! Känner ni era hjärtan att ni inte vill ha personen på er bröllop så bjud dem inte..
    Fast ni får stor "gräll" från mamsen och papsen

Styrke kramar till alla strids brudar!

• Svar på tråden Valet av vem man ska bjuda eller inte
  • becky79

bra gjort!
    det ska vara rätt för dig o din blivande.

Svar på tråden Valet av vem man ska bjuda eller inte