• pojomo

Vi kommer inte att ha

råd att åka på bröllopsresa då vi gärna vill ha med alla barnen,så nu har jag kommit på att vi åker till jylland 1 vecka hyr stuga å åker till legoland med barnen. Då får dom lite nytta med.
    Så får vi se om vi kan komma iväg på 1 års dagen istället

• Svar på tråden Vi kommer inte att ha
  • Aleta

Vi kommer inte heller att åka på bröllopsresa. Det blir en helg på Kolmården för hela familjen har vi bestämt. Det ska bli mysigt.

• Lakritspuck

Inte vi heller.

Vi har två små barn så vi satsar på en skidresa om ett par år när barnen lättare kan vara hos barnvakt.

Det blir ingen bra bröllopsresa med barn tycker vi och inte roligt att åka om man oroar sig för hur det ska gå.

Dessutom vill vi hellre lägga pengar på en stor fest än resa just nu.

• jelikr

Vi kommer åka typ nästa år med våra barn med. Vi har dock ingen aning om vart vi ska åka eller vart det är lämpligt att ha barn med. Ingen av oss har tidigare varoit utomlands , det har aldrig blivit av.

Såg en kryssning som gick till Danmark där man sen kan va på legoland och sen kryssa hem igen , men jag vet inte.
    Jag är ju lite sugen på bad i varmt blått vatten
    Nån som har nåt tips , som kanske rest med barn förr???

• maxens matte

vi ska inte heller åka på smekmånad.Vi har hus så vi blir hemma.

• Nightingale

vi ska inte åka vi heller, har en 9-månaders på bröllopet. Så vi väntar nått halvår och åker nästa vår till NY.

• prd

Vi har bara våran son på korttis en helg per mån(han e handikappad)så det e jätte svårt att ha honom med.
    Blir jobbigt för honom

Så vi kommer att ta med 10åriga dottern till Paris över en helg o gå på disney resort.
    Sen kommer vi åka på en spa helg då jag fyller 30 i sep.

• Krystal

Vi har pratat om att inte åka på bröllopsresa "direkt" efter bröllopet...utan kanske några månader senare. För sommaren i sverige kan vara kanska härlig (när den infinner sig) så då behöver man inte åka bort. Men kanske en liten weekend- kryssning till tyskland...

• pojomo

nu var det ju länge sen du frågade men vi reste till turkiet med våra 2 små barn den minsta va 1 år och det gick bra. den äldsta var 3 år. grekland är oxå bra ställen med småbarn

jelikr skrev 2008-05-11 11:01:22 följande:
    Vi kommer åka typ nästa år med våra barn med. Vi har dock ingen aning om vart vi ska åka eller vart det är lämpligt att ha barn med. Ingen av oss har tidigare varoit utomlands , det har aldrig blivit av.Såg en kryssning som gick till Danmark där man sen kan va på legoland och sen kryssa hem igen , men jag vet inte.Jag är ju lite sugen på bad i varmt blått vattenNån som har nåt tips , som kanske rest med barn förr???
  • 080809

Varför vill man ha med ungarna på bröllopsresan???

• Ljungfru
    080809 skrev 2008-05-27 08:45:12 följande:
    Det kan vara svårt att få barnvakt. Eller så tycker man att barnen är för små för att vara ifrån dem den tiden.
  • jelikr
    080809 skrev 2008-05-27 08:45:12 följande:
    Varför vill man inte ha med ungarna på bröllopsresa?
    Tycker din fråga är rätt korkad faktiskt , beror ju helt på hur varje par känner. Jag gissar att du inte vill ha med barnen (om du har några)
    Vi har varit tillsammans sen 1996 och förlovade sen 1998 , Vi har 3 barn som aldrig varit utomlands , vi har aldrig varit utomlands heller och eftersom vi kommer åka om ett år så ser vi det inte riktigt som en bröllopsresa.

Fast å andra sidan skulle dom fått följa med även om vi åkt nu på stört. Vi har varit ihop så länge och har gjort och gör så många saker bara vi två , så det är en självklarhet att barnen oxå ska få vara med om ett äventyr.
    Vi har varklen problem med barnvakt eller att barnen är för små , vi vill helt enkelt ha med dem och kan ha det lika underbart i vilket fall.
    Vi tänker ju alla olika!!!
  • Ljungfru
    jelikr skrev 2008-05-27 11:19:26 följande:
    Varför vill man inte ha med ungarna på bröllopsresa?Tycker din fråga är rätt korkad faktiskt , beror ju helt på hur varje par känner. Jag gissar att du inte vill ha med barnen (om du har några)Vi har varit tillsammans sen 1996 och förlovade sen 1998 , Vi har 3 barn som aldrig varit utomlands , vi har aldrig varit utomlands heller och eftersom vi kommer åka om ett år så ser vi det inte riktigt som en bröllopsresa.Fast å andra sidan skulle dom fått följa med även om vi åkt nu på stört. Vi har varit ihop så länge och har gjort och gör så många saker bara vi två , så det är en självklarhet att barnen oxå ska få vara med om ett äventyr.Vi har varklen problem med barnvakt eller att barnen är för små , vi vill helt enkelt ha med dem och kan ha det lika underbart i vilket fall.Vi tänker ju alla olika!!!
    precis!Klart man kan vilja resa med sina barn.
  • Osvic

Håller absolut med!! Klart man kan åka med sina barn!
    Vi ska åka till thailand i oktober och då ska barnen självklart med.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag håller med dig (Även om jag inte själv har några egna barn). Men jag kan känna lite som så.. att barnen tillhör familjen och var delaktiga i Vigslen varför ska de då få stanna hemma? För att föräldrarna ska iväg utomlands i en vecka medans de får stanna hemma och undra?

Jag kan iofs förstå om man har varit iväg tidigare med barnen och de är "vucna" att de väljer att inte följa med själva för de anser att det är roligare att vara hemma..

Vi kommer inte att åka på bröllopsresa direkt ihop med bröllopet.. Dels har vi inte råd och dels så känner vi att det blir lite kaka på kaka.. Så det blir antagligen en resa till våren nästa år istället.

Pojomo
    Det beror lite på var du hade tänkt dig? för om man åker på typ charter så finns det ju hotell med barnaktiviteter så barnen roar sig medans föräldrarna kan koppla av lite

jelikr skrev 2008-05-27 11:19:26 följande:
    Varför vill man inte ha med ungarna på bröllopsresa?Tycker din fråga är rätt korkad faktiskt , beror ju helt på hur varje par känner. Jag gissar att du inte vill ha med barnen (om du har några)Vi har varit tillsammans sen 1996 och förlovade sen 1998 , Vi har 3 barn som aldrig varit utomlands , vi har aldrig varit utomlands heller och eftersom vi kommer åka om ett år så ser vi det inte riktigt som en bröllopsresa.Fast å andra sidan skulle dom fått följa med även om vi åkt nu på stört. Vi har varit ihop så länge och har gjort och gör så många saker bara vi två , så det är en självklarhet att barnen oxå ska få vara med om ett äventyr.Vi har varklen problem med barnvakt eller att barnen är för små , vi vill helt enkelt ha med dem och kan ha det lika underbart i vilket fall.Vi tänker ju alla olika!!!
  • 20080802

barn eller inte: Jag har två små barn och kan verkligen se anledningar för både resa med och utan. Vill man ha romantik och mycket umgänge bara vuxna så är ju en bröllopsresa utan barn självklart, men som flera har sagt så kanske man tycker att man har tid för det ändå och vill passa på att göra något med familjen istället.

Allmänt bröllopsresa: Har lite svårt att förstå er som säger att ni INTE ska på någon bröllopsresa utan BARA till Danmark eller vad det nu är. Vad är det som definierar en bröllopsresa?? Om det inte är att den ligger i anslutning till bröllopet coh inte är den första resa man gör tillsammans eller... Inte MÅSTE det väl vara en svindyr flygresa till sandstränder eller??

Ursäkta om jag låter provocerande men jag tycker det är intressant med definitioner och att vi lägger in så olika värderingar i ord...

• Kärlek ger näring åt själen

20080802

För mig är bröllopsresan en resa som görs nära in på bröllopet... Och i så fall en resa där man får koppla av.. och en oförglömlig sådan. Oftast så är Damnark en resa man kan åka till lite när som..

Fast om man räknar det så som du säger så åker vi till en på Tivoli i köpenhamn till julen..

• 20080802

*ler*
    Jo, jag håller OCKSÅ med om att bröllopsresan är den man gör i anslutning till bröllopet. Det var det jag reagerade på. Om man reser en vecka till Danmark direkt efter bröllopet och till Maldiverna två år senare när det passar och man har råd. Vilke tär bröllopsresan då??? Äsch, inte så viktigt egentligen. Var och en blir salig på sin fason. Jag är bara nyfiken på hur folk tänker...

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-28 09:29:37 följande:

20080802För mig är bröllopsresan en resa som görs nära in på bröllopet... Och i så fall en resa där man får koppla av.. och en oförglömlig sådan. Oftast så är Damnark en resa man kan åka till lite när som.. Fast om man räknar det så som du säger så åker vi till en på Tivoli i köpenhamn till julen..
  • jelikr
    20080802 skrev 2008-05-28 09:38:21 följande:
    *ler*Jo, jag håller OCKSÅ med om att bröllopsresan är den man gör i anslutning till bröllopet. Det var det jag reagerade på. Om man reser en vecka till Danmark direkt efter bröllopet och till Maldiverna två år senare när det passar och man har råd. Vilke tär bröllopsresan då??? Äsch, inte så viktigt egentligen. Var och en blir salig på sin fason. Jag är bara nyfiken på hur folk tänker...Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-28 09:29:37 följande:
    Jag tycker nog att en bröllopsresa kan vara hur lång eller kort , hur dyr eller billig som helst.
    Har hört om par som helt enkelt åkt en tur med husvagnen efter bröllopet och det är väl en bröllopsresa det med.
    Resan borde ju vara mer beroende på vad paret vill och har råd med. Vill man gärna åka iväg och nöjer sig med det så kan man väl åka några mil till grannstan och bo på hotell nån natt om det känns OK.
    Tycker det ändå är en bröllopsresa. Eller???
  • Juni2009

Vi har inte pratat om bröllopsresa.
    Jag känner att det inte behövs men kan hända vi åker till hans släktens sommarstuga i finland.

Den är semesterort för mig trots där inte finns rinnande vatten och el.
    Sommarstugan ligger på en liten ön på ca 3000kvm tror jag.
    Så man får simma eller åka båt till fastlandet varje gång man vill på stan eller hämta mer vatten eller så.

Vi har 2 barn och 3e barn är på väg (är inte med barn än så länge, vi jobbar på det...)

Svar på tråden Vi kommer inte att ha