Jag anser att vi har ett budgetbröllop.
Vi skulle från början viga oss borgerligt, med bara våra barn närvarande.
Men eftersom jag har en stor och väldigt tajt familj och släkt så ändrade vi oss, till att bjuda alla på bröllopsfest.
Jag är en sån som gillar att pyssla, och jag älskar "lull-lull" och jag vill ha allt (och lite till)
Men vår budget är som sagt tajt!
Vi har gjort alla inbjudningar själva, samt festprogram och vigselprogram, har suttit i timtal på nätet och jämfört priser, handlat stämplar, band,dekorhjärtan och gud vet allt på tradera.
Brudklänningen har jag köpt på blocket för 1200:-
vigselringen kostade 1800:- på vigselbutiken
Har köpt vattenflaskor och tyget "britt" på IKEA
rotar i realådor efter dekor till lokalen, hittade tex två trearmade kandelabrar på jysk för 25:- styck
Ska ha en brun löpare på bordet, och då köper vi tapet till detta!
Vi är medlemmar i en byförening, vi hyr lokalen gratis i tre dagar.
Vi har köpt öl och lite annat på finlandsresor(har ju underlättat att vi har släktingar där som kör båtar till Sverige flera ggr i månaden)
En gäst (min M2B:s kompis) ger oss foto i bröllopspresent, han ska även filma.
Min väninnas son ska stå i baren på kvällen, vi har betalbar, vi bjuder på bubbel, vin till maten och avec till kaffet, sen tar vi en tjuga i baren, vilket kommer att bekosta trubaduren som kostar 4000:-
Det finns massor att tjäna in på om man är ute i god tid och kan jämföra priser.
Ang buketten, jag väljer en enklare variant, så det kommer att gå på ca 1000:- för tre buketter och blomma till M2B
Frisörskan jag valt är en i utkanten av stan, dvs hon är billigare än de "hippa brudarna" i centrum!
Min morbror har köpt en gammal fin bil, han ska köra oss till och från kyrkan.
Så mitt tips är, hör er för med släkt och vänner, alla har nån färdighet dom kan använda för att hjälpa!
Jo...vi har catering, med buffe som huvudrätt, billigare och det krävs mindre personal