• Jossi77

Inledningstext i festprogrammet?

Jag vill ha förslag på inledningstext i festprogrammet!
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Inledningstext i festprogrammet?
  • kabacigg

Såhär skriver vi...

Nu är det gjort!
    Vi har blivit friserade, fixade och fotograferade.
    Nervöst har vi väntat under dagen, lyssnat på vigselförrättaren, vackra sånger och texter och slutligen sagt JA till varandra.
    Nu sätter vi oss ner och njuter av en härlig fest tillsammans med er!
    Vi önskar er hjärtligt välkomna till vår bröllopsfest här på St Djulö hembygdsgård.
    Herr och fru Persson

• 26maj2007

du kan se vårt festhäfte på vår hemsida

• MrsC

Jag behöver också hjälp med detta! Det står helt stilla i mitt huvud just nu... Fler förslag?

• Skottdagen2008

Vårt toastmasterpar önskade skriva inledningen och de fick dem. De skrev lite om dem själva och varför vi valde att de skulle bli toastmasters.

• BlivandeFruJohansson

Vi hade tänkt att ha en välkomstvisa, men kanske skulle skriva nått över den! Lite trevligt

• kabacigg

Får man se texten till välkomstvisan? Det lät mysigt med en sån!

• BlivandeFruJohansson

En liten fråga, ska ni skriva nått i slutet av häftet?? Typ, Tack för att ni gjort vår dag underbar, eller nått sånt??

• MrsC

Jag skrev ihop något igår kväll till slut och satte på första bladet i festhäftet. Har inte den exakta texten här, men vi hälsade gästerna välkomna, önskade att de skulle ha en trevlig kväll, samt tackade alla för att delade vår dag och sen ett särskilt tack till vår toastmadame för all hjälp. Tror det blir bra så.

• Pärlplattan

Den här ska vi ha på första sidan, sen kommer vi skriva en liten egensnickrad välkomsttext på nästa sida. Tack till alla som är delaktiga kommer vi avsluta hela programmet med.

"Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden

Måhända är hon den enda som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen

Han har förstått
    Hon har förstått
    Därför är vi här idag"

• Tjäder

Åh! Pärlplattan, jätte fin dikt!

• Fröken förväntan

Såhär skriver vi, det blir "vår historia" i kort tappning

VARMT VÄLKOMNA

En varm sommarkväll för åtta år sedan stegade en stilig stockholmare in på X i X-stad och gick fram till en ung småländska, sittandes vid ett bord. Ljuv musik strålade ut ur högtalarna och han frågade artigt:
    - Får jag slå mig ner?
    Svaret blev ja!

En sval vårkväll på en liten restaurang i Paris
    latinska kvarter - några år senare - gick samma
    stiliga stockholmare plötsligt ner på knä och
    frågade den nu något äldre (och något överraskade) småländskan:
    - Vill du gifta dig med mig?
    Också denna gång blev svaret blev ja!

En vacker septemberdag - ett år senare - i en kyrka på en udde vid sjön X stod en stilig stockholmare och en nu ytterligare något äldre (och skitsnygg!) småländska vid altaret och svarade:
    - Ja!
    - Ja!

...och sedan - innan de levde lyckliga i alla sina dagar - satte de sig ned tillsammans med sina nära och kära och njöt av en härlig bröllopsfest.

Varmt välkomna!

/Herr och fru X

Svar på tråden Inledningstext i festprogrammet?