• Dreamnilam

Trött på gnällande gäster

Någon mer som tycker att bröllopet börjar bli till en börda mer än en oförglömlig dag, jag känner bara att jag måste få skriva av mig.
    Är så trött på gäster som gnäler om ditten å datten, som tex såg en person bordsplaceringen å började gnälla att jaha vad töntigt varför får inte vi sitta bredvid varandra, vill ni förstöra folks kväll medvetet? jag undrar just nu, gifter man sig för sin egen skull eller för andra, hade jag blivit bjuden på bröllop hade jag varit jävligt tacksam och inte sagt flaskhals ens.

Tack för jag fick skriva av mig

• Svar på tråden Trött på gnällande gäster
  • Vi2alltid

Man vill ju gärna bjuda alla, och det är svårt att dra gränsen, men bara ni får plats i lokalen och sådär :) Man MÅSTE ju inte bjuda på trerättersmiddag heller. Buffé är likaså gott och smidigt - man behöver inte ha en middag som passar alla allergier osv, utan folk plockar det de vill ha!

Vi kommer göra precis som du, bjuda på lite dricka under maten och sedan ha bar till självkostnadspris, och det verkar som att alla är mycket positiva till det. Flera har berättat om bröllop där de varit gratis alkohol hela dagen och de har druckit på tok för mycket!

Bara du skriver det i inbjudan så att folk tar med sig pengar!!!

Åter till ämnet: Jag tror det kvittar vad man gör, alltid är det nån som kan klaga över nåt! Man får försöka se till sig själv och se till att vi brudpar är nöjda och försöka hitta nån gyllene medelväg, men alla kan ju inte få som de vill.

Pearldrop skrev 2008-05-08 18:00:30 följande:
    undrar vad de säger när vi pratar på dryck till kostnadspris.. (till maten ska det vara med men i baren efteråt tänker vi ha en tia för ölen eller så)
  • Dreamnilam

Vi har sagt att vi önskar oss pengar till bröllopsresan för att slippa få saker, vi har ändå allt man kan önska sig, sedan gällande festen så bjuder vi på vin till förrätt, huvudrätt å efterrätt, sedan får folk betala sprit i baren om dom vill ha mer

Pearldrop skrev 2008-05-08 18:00:30 följande:
    Precis! Vi vill ju FIRA med allihop! Nu har vi mer eller mindre övergivit idéen med kuvertavgift eftersom vi vil gärna bjuda på altihop, men tanken med den fårn början var att alla skulle få vara med och att vi inte har nån speciel önskelista med saker utan vi är lite lite rädda för att få saker vi inte har nån användning av sen.. men det finns ju lösningar på det med. undrar vad de säger när vi pratar på dryck till kostnadspris.. (till maten ska det vara med men i baren efteråt tänker vi ha en tia för ölen eller så)Jag kunde ärligt talat ha gift mig utan att berätta för nån, kanske inte i rådhuset men vid en sjö eller så. min min m2b vill ha det tradtionsenligt o kyrka och med fest etc och då får det bli så, jag är inte omöjlig.. även om hans släkt gärna vill få det till att jag är det..
  • Pearldrop

Precis! buffé är det planerat :)

Jo men visst är det sorgligt när de klagar och gnäller? Jag tycke rman borde glädjas! det är ju bara att acceptera att alla har det olika, alla vill inte ha exakt samma bröllop.. det är ju DERAS dag som är viktig!

• Vi2alltid

Ja, att folk har mage att gnälla egentligen, jag skulle bli jätteglad om jag blev bjuden helt enkelt. Duger det inte så får de väl skita i och komma då! Bortskämda idioter *grymtar*

Pearldrop skrev 2008-05-08 18:09:01 följande:
    Precis! buffé är det planerat :)Jo men visst är det sorgligt när de klagar och gnäller? Jag tycke rman borde glädjas! det är ju bara att acceptera att alla har det olika, alla vill inte ha exakt samma bröllop.. det är ju DERAS dag som är viktig!
  • Lakritspuck

För att återknyta till ts:

Jag har haft ett jobb där det ingick att göra bordsplaceringar och min erfarenhet är att man ska vara mycket försiktig med att visa den i förväg för det blir alltid en j-a massa gnäll.

Undantag är om man vill rucka på den traditionella placeringen av ngn anledning, tex ens syskon som ju borde sitta rätt nära honnören kanske man vill sätta bredvid en rolig person lite längre bort.

Då kan man bara säga innan att man har gjort så för man tror de får roligare där. Så de inte känner sig demonstrativt bortvalda. Om de nu är personer som bryr sig om sånt.

Ursäkta ett lite rörigt inlägg.

• 090208

Jag tycker du ska skita i ALLA. Laser sa mycket har om ledsna och besvikna tjejer... Jag gifte mig utomlands, skont! Men brollopsfest kommer jag ha hemma i Sverige i sommar. Och den enda jag inte orkar med ar mamma... "Jaja, men allting kostar ju pengar". Grrr...
    Strunta i allihop och flina at dom bara, och ha ditt brollop precis som DU vill!!

• Fröken Planera

Du och din m2b borde sätta er ner och komma överens om exakt hur ni vill ha er stora dag och vad ni har råd med. Prata själva!!! När ni gjort det bjuder ni in de gäster ni vill ha med. Visa sen en enad front mot alla som gnäller. Man behöver kanske inte säga det rakt ut, men använd er av ett ansiktsutryck som betyder"Vi vill gärna dela denna viktiga och stora dag med er,men om det inte passar, så stanna hemma"

• Pearldrop

Bra skrivet! Dagen är ändå ens alldeles egna! Då får man föröska skaka av sig klagomålen så gott det bara går!

Och nån bordplacering är jag inte säker på om vi ska ha.. men det borde.. hmm, det borde nog vara roligare, annars sätter sig folk bara bredvid de som de känner.. en bordplcering ruckar nog en del på bekantskaperna och låter ALLA lära känna varandra :)

Det är tur att BT's forum finns - här är alla lika goa och snälla, stöttande och det känns jättebra! Frågan är om det finns någon community med så många blandade personligheter som kommer så bra överens.. :)

• Dreamnilam

Jo, har lärt mig det nu, har gömt alla sådana papper så ingen kan granska dom, men man vill ju helst samla allt på ett ställe i bröllopsboken. =)

Lakritspuck skrev 2008-05-08 18:22:10 följande:
    För att återknyta till ts:Jag har haft ett jobb där det ingick att göra bordsplaceringar och min erfarenhet är att man ska vara mycket försiktig med att visa den i förväg för det blir alltid en j-a massa gnäll. Undantag är om man vill rucka på den traditionella placeringen av ngn anledning, tex ens syskon som ju borde sitta rätt nära honnören kanske man vill sätta bredvid en rolig person lite längre bort. Då kan man bara säga innan att man har gjort så för man tror de får roligare där. Så de inte känner sig demonstrativt bortvalda. Om de nu är personer som bryr sig om sånt. Ursäkta ett lite rörigt inlägg.
  • Dreamnilam

Håller med dig helt och hållet, BT är en trygghet nu i bröllopstider, och genom denna tråd har jag fått mera skinn på näsan =)

Pearldrop skrev 2008-05-08 19:24:21 följande:
    Bra skrivet! Dagen är ändå ens alldeles egna! Då får man föröska skaka av sig klagomålen så gott det bara går!Och nån bordplacering är jag inte säker på om vi ska ha.. men det borde.. hmm, det borde nog vara roligare, annars sätter sig folk bara bredvid de som de känner.. en bordplcering ruckar nog en del på bekantskaperna och låter ALLA lära känna varandra :)Det är tur att BT's forum finns - här är alla lika goa och snälla, stöttande och det känns jättebra! Frågan är om det finns någon community med så många blandade personligheter som kommer så bra överens.. :)
  • AnnaochHenrik
    Pearldrop skrev 2008-05-08 17:44:48 följande:
    "har man inte råd ska man inte gifta sig, eller så kan ni gifta er borgligt så kostar det ingentin!"
    Haha... Du kan hälsa svärmor att vårt bröllop är ganska långt från gratis, trots att vi gifter oss borgerligt

Tycker att det är märkligt att folk anser att de har rätt att tycka till om andras bröllop. Tack och lov har vi bra familjer och bra släkt, skönt det!
  • Miss Blue

Som föregående har sagt; vad spelar det för roll om det är borgerligt eller kyrkligt? Själva vigseln kostar ju ingenting! Det är ALLT annat som kostar - vilken värld lever folk i??????
    Stå på er, det är ert bröllop ingen annans - passar inte galoscherna är det bara att tacka nej, så enkelt är det!

• Pearldrop

Naaw :D

Bt och folket här ger en verkligen skinn på näsan, man blir glad :D
    Tack!

• Fejs

Om ni har valt att ni vill ha kuvertavgift, de som tycker det är fel kan ju skita i att komma då kan man tycka. inte skulle jag klaga på brudparet då om jag tyckte nått var fel.

• Pearldrop

De tyckte det var sniket... :(

Nej nu ska vi inte ha det, det kom bara upp som en fundering vi hade men blev totalt nedröstat med en gång..

Svar på tråden Trött på gnällande gäster